Säsongsrecension: Pretty Little Liars 7A

Δ MAJOR SPOILERS Δ

Lite småkommentarer angående säsongsfinalen (för midseason alltså):
Alright, här kommer en lite sen update om PLL, p.g.a. att jag inte såg det sista avsnittet förrän häromdagen. För några veckor sedan skrev jag ett inlägg med spekulationer om finalen och det visade sig att mina tankar ändå besannades. Jag skrev att det eventuellt skulle vara Toby som dör men att jag hoppades på Noel Kahn. Det var ju Noel som dog och trots att serieskaparna vill att man ska tro att Toby dör så tror jag att han överlever. Angående Spoby så tror jag att de båda överlever och hittar tillbaka till varandra. Jag tror att Yvonne dör så att Toby har en legit anledning till att bli tillsammans med Spencer igen. De hör ihop.

Noel- och Jenna-grejen är så bisarr och jag fattar inte hur mycket aggressioner de bär på? Bara det hela med att Jenna skulle vara så pass upprörd över att ha förlorat sin syn att hon beter sig som en psycho-princess får mig att gäspa. INTE TROVÄRDIGT! Sen är det väl knappast någonting i PLL som kan anses trovärdigt, men det är en annan poäng. Det kanske bara är jag som inte fattar syftet fullt ut.

Det är alltså Spencer som är det förlorade barnet. Här kan ni läsa om alla mina teorier om Marys barn och jämföra med vad jag skrev om Spencer. På ett sätt är det väl rimligt med tanke på att hon har vistats på Radley och brottats med psykiska problem i sitt förflutna. Hon har kanske alltid känt en tomhet, eller att något inte står helt rätt till. Den stora frågan är nu hur det hela kommer att förklaras!

Btw, i början shippade jag Hanna och Caleb men jag tycker inte alls att de har så bra kemi som det vill påskinas. I tidigare säsonger bråkade de mest. Jag tycker att Hanna har varit ganska jobbig tidigare och även i säsong sju tar hon dumma beslut som hon tror ska rädda hela gruppen. Lite suck på det va?

Ezra och Aria har alltid varit rätt för varandra men Ezra kan vara rätt grinig ibland. Trots att Aria förlät honom för att ha stalkat henne så har han hållit väldigt mycket på sin stolthet i olika situationer. Därför känns det nu extra tråkigt att hans försvunna ex visar sig ha överlevt ute i djungeln och att han praktiskt taget är otrogen mot Aria på TV. Det är nästan så att jag börjar shippa Jason och Aria i stället alltså. Hon förtjänar att bli behandlad med respekt! Okej, jag kommer alltid att shippa Ezria men Ezra bör verkligen visa sin kärlek för Aria nu och göra upp med sitt förflutna.

Bildkälla/Image source: prettylittleliars

Säsong 7A i sin helhet
Överlag har säsongen överraskat med en fartfylld handling. Det har varit så roligt att äntligen få se tjejerna i sina "riktiga" åldrar, snarare än att behöva se dem utklädda för att ses som yngre. Det har faktiskt varit en av de bästa säsongerna! Tråkigt nog så börjar det kännas aningen överdrivet med hela A.D.-grejen (och jag vet vad ni tänker; så det är först nu det blir för mycket...? please...) för det känns som att hur man än försöker så kan man inte leverera en trovärdig förklaring till det psykopatbeteende A.D. ägnar sig åt! Oavsett om det visar sig vara Andrew, Wren, Byron (lol) eller någon annan i periferin. Jag tror att A.D. står för antingen Andrew Drake (Andrew Campbell) eller Archer Dunhill - en identitet som innehas av någon annan än den Archer som tjejerna råkade döda. Förmodligen handlar det om ytterligare ett barn i Drake-familjen. Wren är defintivt inblandad på något sätt, troligtvis är han ansvarig för någon slags mörkläggning av hemligheter.

Nu hoppas jag bara på att inte bli alldeles besviken av den förklaring som nu ska läggas fram i säsong 7B som kommer i april.

Tyckte att Aria & Jason hade så sinnessjukt bra kemi, har de alltid haft det? Haha. Serien har dock byggt upp det för mycket på Aria & Ezra så det vore väldigt konstigt om det inte blev dem men tyckte han beetede sig väldigt dåligt och oförlåtligt där i slutet. Caleb & Hanna är inte desamma som "vuxna", tycker Caleb varit ganska konstig den senaste tiden i allmänt. Hanna tycker jag är väldigt barnslig, hon har säkert alltid varit det men det kändes väl mer okej när hon var tonåring antar jag. Var nästan säker på att Spencer var barnet så det kom inte som en chock direkt. Det som fattas nu är väl att Andrew ska visa sig

Svar: Håller med om att Aria och Jason har förvånansvärt bra kemi, like dayum! Jason är ju riktigt hunkig också :D hehe. Jag tycker att Ezra beter sig som ett barn ibland men nu var det verkligen ett svek mot Aria, tycker jag. Håller med om Haleb. Tror du också att Andrew är AD? Meningen avslutades typ lite mitt i

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Scenen med Caleb och Hanna var SÅ STEL!! Haha

Svar: Det var rätt stelt, ja :/ Eller kanske mer ovant...?

Jag menade att de är dags för Andrew att dyka upp på skärmen allmänt bara, han har väl inte varit med sedan tidshoppet? :) men ja, han är en kandidat helt klart. Mest med tanke på att i hans sista scen tyckte jag han verkade helt inblandad men sen så syns han inte på 150 år.

Svar: Nej, det stämmer! Det ska bli så spännande att följa den sista halvan av säsongen i vår