New Girl: serieavslut

 © FOX
 
New Girls sista säsong är som en åtta rätters måltid där den första rätten är en smakmässigt svårdefinierad aptitretare. Inte långt därpå bjuds vi på ett par riktigt välsmakade mellanrätter som sätter nivån för kvällen. Desserten är precis så som den ska vara: en perfekt avrundning av en helhetsmässigt sett välkomponerad kvällsmeny.
 
Jag vet inte hur länge jag har kollat på den här serien egentligen men det känns som den större delen av mitt vuxna liv. Den har alltid varit en trevlig följeslagare - en serie att lita på, som alltid levererar ett adekvat resultat. Med New Girl vet jag vad jag får och ibland är det just precis så man vill ha det.
 
Som med så många andra komediserier är karaktärerna pärlorna vi plockar med oss och sparar i vårt minne nu när serien är över. Min ständiga favorit har varit Schmidt och det intrycket består ända in i mål. Winston är, med sina quirks och svårigheter att läsa av sociala koder, en karaktär som har blivit allt mer oumbärlig under åren. I början var det nog många som hade Nick eller Jess som en favorit men efter några år verkade det vara många som störde sig på Jess. Jag har faktiskt aldrig stört mig på henne men däremot har Nick haft sina mindre glamorösa stunder. Även om jag tycker att det var en fin och värdig seriefinal är det inte utan att jag kommer att sakna den här serien och de härliga karaktärerna!
 
Ni som har sett New Girl, tyckte ni om seriefinalen? Vad kommer ni att sakna mest med serien och har ni någon särskild scen ni minns?
 
Om du aldrig har tagit dig i kragen och sett New Girl uppmanar jag dig absolut att luta dig tillbaka och trycka play på Netflix. Alla säsonger ligger nämligen ute där. Kom igen, det blir kul!











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype