Grace & Frankie: säsong 5

© Netflix
Bildkälla: Indiewire
 
⭐️⭐️⭐️⭐️
 
Jag älskar Grace & Frankie, så enkelt är det. Den femte säsongen blandar högt och lågt, liksom serien i stort. Grace och Frankie är inte två övergivna kvinnor. De är två drivna kvinnor som funnit varandra sent i livet, med allt vad det innebär. Deras vardagsfunderingar påminner oss yngre tittare om det värdefulla här i livet och hur vi ska hålla hårt i våra relationer. 
 
När vi nu har lagt ännu en säsong bakom oss undrar kanske någon lite försiktigt om det inte är så att serien kanske börjar sjunga på sista refrängen? Nej, jag hävdar då att serien fortfarande håller sig stark och ajour med vår tid. Den här säsongen dock en lite sorgligare säsong än tidigare. Det finns en ständigt närvarande påminnelse om att dessa två bästa vänners tid kanske håller på att rinna ut, och det ligger något väldigt sorgligt i det. I seriefinalen, just när de två vännerna har hittat tillbaka till varandra, avslöjar Grace något som tydligt skakar om hela Frankies värld. Hur det nu ska gå för de båda får vi vänta med att se. 
 
Övriga karaktärer håller sig något mer i bakgrunden den här säsongen (tycker jag i alla fall) med undantag för Sol och Robert, vars äktenskapliga prövningar står i rampljuset mer än en gång - till skillnad från Robert själv då. Jag tycker fortfarande att Sol och Robert är intressanta, men det är inget jag tar för givet. Min förväntan är att deras relation en dag kanske blir trist, men jag hoppas såklart inte. Inför nästa säsong håller jag stenhårt på att Mallory och Coyote ska finna varandra i en kärlekssymfoni. Det hade varit kul att få ännu mer av Brianna, som ju är en komplex och spännande karaktär. Det känns toppen att serien är förnyad för en sjätte säsong! 
 
Gillade ni den här säsongen av Grace & Frankie? 











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype