Seriestatus quo

Alltså, jag känner bara ugh inför mitt serietittande just nu. Jag hinner verkligen inte se alls så mycket som jag skulle vilja, utan får lugnt ta en serie i taget. Det är ingen rolig känsla att se hur långt efter man ligger med allt. I stället för att titta på något vettigt så segar jag mig igenom That '70s Show som ärligt talat inte har varit bra sedan säsong tre. Nu är jag på säsong sju och bara lääääängtar tills serien är över, så att jag aldrig mer behöver titta på den. Ni kanske undrar varför jag fortsätter titta, men jag är ju sån att jag omöjligt kan lägga av med en serie när jag har kommit så här långt. 
 
Dela gärna med er av seriepepp. Kanske har ni tips på en serie som ni tycker jag borde se, eller bara dela med er om hur ni tittar på serier just nu. Följer ni alla veckovis eller "klumptittar" ni?
 
Fräscha tips på svenska höstserier:
 
Sthlm Rekviem
Har ni läst Kristina Ohlssons böcker om Fredrika Bergman? I så fall blir ni säkert glada över att serien Sthlm Rekviem finns tillgänglig redan nu på CMORE och har även premiär på TV4 den 17 oktober.
 
Vår tid är nu
Inte nog med att säsong två precis har haft premiär - nu finns hela den första säsongen tillgänglig GRATIS på SVT Play. Hur bäst är inte GRATIS TV?! 
 
Det som göms i snö
Ni glömmer väl inte bort den superspännande succéserien Det som göms i snö? Den finns GRATIS på DPlay. Är det bara jag eller känns det som att gratisalternativen blir allt fler? Nåja, kryp ner under en filt i höstmörkret och plöj denna omedelbums.
 
Förresten, ni har väl inte missat att det kommer 30 nya avsnitt av Solsidan?! Det är alltså ytterligare tre säsonger vi har att förvänta oss inom de närmsta åren och den första kommer till TV4 samt CMORE 2019. Det tycker jag är oerhört glädjande! 


Film&serier bloggen    •     •   http://filmandserier.blogg.se

Det som göms i snö gillar jag verkligen just nu. Lite annorlunda med ack så bra. Älskar Robert Gustafsson!

Svar: Kul att höra! Jag ser fram emot att se upplösningen, vilket jag alltså inte har gjort än! :)
seriereflektioner.blogg.se

sofia mattsson    •     •   http://seriebloggen.com

Jag förstår verkligen vad menar när man hamnar långt efter i serier, det är ett så stort projekt att komma ikapp igen! Jag har också samma "problem" som du att jag inte kan sluta se en serie, har jag väl börjat ska den ses klart!

Ett tips är Designated Survivor, har bara sett första säsongen och den älskar jag!










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype