Min serievår

Jag överdriver inte när jag säger att nästan alla mina serier sänds under våren. Det är nästan andnödsframbringande att försöka sammanställa en lista med alla seriers premiärdatum, men jag måste! Den här listan gör jag för att försöka visa er vad jag kommer att titta på i vår, så att ni vet vilka serier ni kommer kunna hitta information om här på bloggen. 😊
 
 
American Crime Story
Seriens andra säsong med ett helt nytt ämne är en av premiärerna jag ser mest fram emot i vår. Jag VET att det kommer att bli epic! Från den 18 januari fram till i slutet av mars kommer serien att rulla.
 
Arkiv X
Elfte säsongen hade premiär 4 januari och avsnitten släpps varje vecka fram till mars. Viaplay är den enda svenska streamingtjänsten som tillhandahåller de nya avsnitten direkt när de släpps varje vecka.
 
Better Call Saul
Jag har fortfarande tre avsnitt kvar av den tredje säsongen men innan säsongspremiären på Netflix i vår ska jag ha hunnit se dem.
 
Billions
Efter en helt otrolig andra säsong ser jag fram emot premiären som sker i februari/mars någon gång på HBO Nordic.
 
Brooklyn Nine-Nine
Serien fortsätter under tidiga vårkanten men frågan är hur många avsnitt det blir totalt. Det har jag ingen koll på.
 
 
Divorce
Efter en tveksam inledning vann serien över mig och jag ser otroligt mycket fram emot när säsong två släpps 15 januari på HBO Nordic.
 
FEUD
Seriens andra säsong kommer att handla om Charles och Diana. Premiären sker i februari/mars någon gång, på HBO Nordic.
 
Grace & Frankie
Den fjärde säsongen av humorserien släpps redan 19 januari, men eftersom hela säsongen släpps på en gång kan jag välja när jag vill titta på serien och behöver inte känna stress inför att följa den varje vecka.
 
How to Get Away with Murder
Seriens fjärde säsong fortsätter 19 januari.
 
Modern Family
Seriens nionde säsong rullar på under hela våren. Wow, det här är en av de serier jag följer som har rullat längst!
 
Mozart in the Jungle
Mozart brukar släppas i december men den fjärde säsongen släpps i sin helhet den 16 febrari.
 
 
New Girl
11 april (svensk tid) startar seriens sjunde säsong som blir kortare än vanligt.
 
Riverdale
17 januari återser vi karaktärerna i den omdebatterade serien. Avsnitten kommer att släppas under hela våren.
 
Santa Clarita Diet
Serien kommer helt klart släppa sin andra säsong under tidig vår.
 
Silicon Valley
En av mina favoritkomediserier släpper sin femte säsong redan i februari/mars den här gången! Vanligtvis brukar säsongspremiären ske i april.
 
The Good Fight
5 mars kommer säsong två.
 
Totalt: 16 serier att följa veckovis.
 
Oklara datum har bland annat Arrested Development, Suits, The Ranch och Unbreakable Kimmy Schmidt.
 
 
Nya serier jag är intresserad av att börja följa:
Counterpart - 22 januari
Philip K. Dick's Electric Dreams - 16 januari
Planet Earth: Blue Planet II - 21 januari
Rise - april
Sharp Objects - under våren
The Alienist - 23 januari
The Resident - 23 januari
Waco - 25 januari
 
Bildkälla/Image source: junkee, screen rant, TVLINE, IMDB.


Lena    •     •   http://thelenaelisastory.blogg.se

Det där är en imponerande serielista! Av dem följer jag egentligen Riverdale veckovis annars följer jag just nu Knightfall veckovis haha så en lugn vår framför mig vilket jag ser fram emot. Väntar fortfarande på Lucy Hales nya serie!

Svar: Haha, jo det blev en hel del! :D Det är därför listor är så bra... Är Knightfall bra? :) Ska inte Life Sentence komma nu i januari?
seriereflektioner.blogg.se

Karin    •     •   http://karinsuniversum.se

Försökte själv sätta en form av plan på vilka serier som kommer veckovis. Vilka jag ligger efter i och de jag ska prioritera. Blev trött efter fem minuter. Omöjligt arbete!

Svar: Usch, det känns som att jag hamnar efter i fler och fler serier. Sen är det så många nya, mer intressanta serier som kommer än de man redan följer, så det bidrar ju till hetsen man känner!
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://thelenaelisastory.blogg.se

Ja jag gillar Knightfall otroligt mycket. Mer än vad jag trodde att jag skulle göra! :D
Ingen aning har noll koll på den premiären just nu :P










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype