Jag rate:ar stand-up på Netflix!

 
Ståuppkomik är något som man antingen kan uppskatta väldigt mycket eller inte alls. Själv är jag inte den som tackar nej till möjligheten till lite skratt, även om det är långtifrån alltid det faktiskt är så att man sitter och skrattar åt ståuppkomiker. Det har hänt mig ett antal gånger att jag har skrattat rakt igenom en show, till exempel när Danny Bhoy berättade om sitt ödleäventyr (tyvärr finns han inte på Netflix...!) och även under en viss special som nämns i det här inlägget. Netflix har upptäckt att det här med komedispecialer verkar gå hem hos folk, varpå det på löpande band kommer ut nytt material. Det är alltså shower som Netflix själva arrangerar. I det här inlägget tänkte jag tipsa om dessa, tillsammans med några andra klassiska komediframträdanden. Vilka lämnar dig i en pöl av skrattårar och vilka är kanske inte ens värda att se...?
 
 
Ryan Hamilton: Happy Face ⭐️⭐️⭐️⭐️
Förmodligen den roligaste stand-up jag har sett på Netflix! Jag hade ingen aning om vem Ryan Hamilton var tidigare, men han slängde ur sig så träffsäkra skämt om singellivet, New York och annat som gjorde att jag skrattade genuint hela showen igenom. Ett måste om du gillar ståupp!
 
 
Aziz Ansari: Live in Madison Square Garden ⭐️⭐️⭐️⭐️✨
Vem älskar inte Aziz Ansari these days? Hans komedispecial från Madison Square Garden är väl värd en timme av din tid.
 
 
Sarah Silverman - A Speck of Dust ⭐️⭐️⭐️⭐️
Sarah Silverman tells it like it is och jag skrattade mycket åt hennes komedispecial! 
 
 
Dave Chapelle ⭐️⭐️⭐️⭐️
Hans två nya specialare är toppenbra! Världsklass! Skrattade så tårarna var på väg.
 
 
Kevin Hart: What Now ⭐️⭐️⭐️
Väldigt barnvänligt och roligt faktiskt! Han skämtar bland annat om sin familj och tvättbjörnar.
 
 
Gabriel Iglesias: I'm not fat... I'm fluffy! ⭐️⭐️⭐️
Gabriel Iglesias såg jag för första gången för många år sedan och den här specialen är en av hans klassiker. Han är väldigt bra på att imitera ljud och skapa karaktärer. När jag först upptäckte honom tyckte jag hans show var 5/5 men nu har jag väl hunnit tröttna lite. Det betyder inte att det inte är bra!
 
 
Lynne Koplitz: Hormonal Beast ⭐️⭐️
Väldigt glammig komiker som jag inte kände till sedan tidigare. Skämt om män och kvinnor - det är ofta roligt. 
 
 
The Standups ⭐️⭐️
Ny stand-up för i år med sex olika komiker.
 
 
Amy Schumer: The Leather Special ⭐️⭐️
Hennes läderspecial var inte särskilt rolig men hon är som person ändå underhållande. 
 
 
Marc Maron: Too Real ⭐️⭐️
Trots att jag inte ogillar Marc Maron så var hans komedispecial lite sisådär. Har du sett GLOW är det roligt att titta, eftersom du känner igen honom som regissören i serien.
 
 
Louis CK 2017 ⭐️
Det fanns en tid när jag tyckte Louis CK var rolig. Den tiden är sedan länge förbi. Faktum är att när man tittar på den här specialen känns det som att den som tycker att Louis CK är roligast är Louis CK själv.
 
 
Trevor Noah: Afraid of the Dark ⭐️
Trevor Noah är ingen dålig komiker. Jag tycker bara inte att han är rolig. Det kan vara för att jag tycker att han lägger in för mycket politik och starka åsikter i stället för att hålla sig till renodlad humor. Det blir liksom lite för långtifrån min grej, och jag kunde inte ens titta klart då jag fann mig själv uttråkad.
 
Ståuppspecialer jag ska se näst: Ali Wong: Baby Cobra, Katherine Ryan: In Trouble, Iliza: Confirmed Kills, Christela Alonzo: Lower Classy, Aditi Mittal: Things They Wouldn't Let Me Say, Chris D'Elia: Man on Fire, Iliza Schesinger: Freezing Hot, Anjelah Johnson: Not Fancy, Chelsea Handler: Uganda Be Kidding Me, Jimmy Carr: Funny Business, Russell Peters: Almost Famous, Russell Peters: Notorious, Craig Ferguson: I'm Here to Help, John Mulaney: The Comeback Kid, Jim Gaffigan: Obsessed, Jim Gaffigan: Cinco, Mike Birbiglia: Thank God For Jokes & Gad Elmaleh: Part en Live. 


Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Enda av dessa jag tittat på är Amy Schumers leather special och den tröttnade jag på efter ett tag och orkade inte se klart... tyckte inte den var särskilt rolig, men precis som du säger är hon väldigt underhållande som person.

Svar: Nej, den var inte särskilt bra! Gav den bara 2+ stjärnor här hehe. Var ändå ganska generös. ;)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype