Veckans tema: Serier om 60-talet jag vill se

Det här ett inlägg i samarbete med  FELICIAELSAEMELIEKARIN och LOVISA.
Varje onsdag publicerar vi inlägg under ett gemensamt tema. Du finner samtliga inlägg i kategorin "samarbete".
 
Det här inlägget håller jag kort och koncist genom att lista tre TV-serier som utspelar sig på 60-talet och som jag oerhört gärna vill se. Vilka av dessa har du sett? Vilka vill du se?
 
Mad Men (2007-2015)
 
Ett drama om en av New Yorks mest prestigefyllda reklambyrå i början av sextiotalet. 
Framför allt handlar serien om den mystiske men extremt talangfulle Donald Draper.
 
Masters of Sex (2013-2016)
 
Ett drama om pionjärerna inom den sexuella vetenskapen vars forskning blev avstampet för en sexuell revolution.
 
Pan Am (2011-2012)
 
Ett kostymdrama om flygvärdinnorna och piloterna som en gång i tiden gjorde Pan Am till det mest glamourösa sättet att flyga på. Den här kortlivade serien har jag sett ett avsnitt av.
 
Bildkälla/Image source: IMDB, IMDB, Youtube.











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype