Veckans serier - v. 10 (del 1)

Den här veckan har verkligen bara rusat iväg, eftersom jag har ägnat hela dagarna åt att skriva uppsats (därför är det tidsinställda inlägg som har kommit upp för det mesta). 
 
Jag tänkte i alla fall skriva ett inlägg om de serier jag har hunnit se hittills i veckan men de flesta ligger kvar och väntar på mig nu i helgen. Ska försöka ha en riktig seriedag idag! Är ändå halvförkyld. Det enda som kan hindra mig är det makalöst fina vädret!☀️😍 Det känns som en riktig vårdag idag.🌷 Trevlig helg på er fina serietittare! 
 
 
The Arrangement s1 e1 - "Pilot" (seriepremiär!)
I måndags hade den här serien äntligen officiellt premiär på HBO Nordic (men det är faktiskt en E!-serie), så jag passade på att titta eftersom jag har sett fram mot den ett bra tag. Premissen är att en ung kvinna med skådespelarambitioner blir erbjuden ett kontrakt värt 10 miljoner dollar för att gifta sig med Hollywoods största stjärna. Den främsta anledningen till att jag ville titta är Josh Henderson, eftersom jag saknar honom från tiden i Dallas. Han passar väldigt bra som en bad guy. I den här nya serien kan jag inte riktigt placera honom - är han en bad guy eller en good guy? Det känns lite som ett underliggade tema. 
 
Det första intrycket var för mig sådär. Jag hade kanske väntat mig lite mer fart och fläkt. Grejen är att serien hänger upp sig väldigt mycket på huvudkaraktären Megan och hennes känslor, men jag tycker tyvärr att hon framstår som lite platt. Även Kyle känns extremt platt. Den som känns mest lurig är hans "mentor" Terence, spelad av Michael Vartan (som ju syntes i TV-serien "Alias" en gång i tiden). Han kan nog skapa en hel del drama. Serien är inte dålig, så jag kommer fortsätta titta för att skapa mig en bättre uppfattning - i en sån här situation kan en serie faktiskt höjas efter ett tag! Andra gånger inte...
 
 
Girls s6 e4 - "Painful Evacuation"
Alltså, först och främst: jag förstår inte riktigt Hannahs intervju med den där författarkvinnan, som tydligen ärr en superkänd författarinna vid namn Ode Montgomery. Det är kul att i det här avsnittet få lite Adam eftersom han mest har synts som en staty vid Jessas sida. Vi får se alldeles för lite av honom (på grund av hans explosiva Hollywood-karriär). Marnie blir konfronterad av Desi för sin narcissism men jag tycker att hon inte har i hans liv att göra. Visserligen är hon narcissistisk men han behöver lösa sina problem för sig själv och hon behöver göra detsamma. Marnie är en karaktär som jag, trots alla hennes misstag, faktiskt gillar! Det är sorgligt när Ray får bevittna både en stamkunds död och sen sin egen affärspartner/anställd!!! Stackarn. Och den stora chocken i avsnittet kom i slutet när Hannah får reda på (av den läskiga läkaren som hon har legat med en gång i tiden) att hon är gravid!!! Med surfarkillens barn! O.M.G. Håller dock med henne om hur orättvist och elakt det var av läkaren att bara anta att hon ville göra abort.
 
 
Bildkälla: The Arrangement FB, IMDB


Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Arrangement är jag nyfiken på! Saknar också Josh Henderson från Dallas. Såg dock aldrig tredje säsongen av den serien, kanske skulle göra det först. Problemet är bara att jag råkade läsa en spoiler vilket gjorde att jag inte blev så sugen på att se klart :/

Svar: Jag har varken sett andra eller tredje säsongen, hahaha! Men Dallas kan nog vara värd att se klart, tror inte att den någonsin blev riktigt dålig! Själv har jag sett de flesta säsonger av gamla Dallas då min mamma alltid tittar på den, haha. Är osäker på vilka säsonger jag har sett dock.
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype