Höjdpunkter från gårdagens SAG Awards

Igår var det dags för den årliga upplagan av Screen Actors Guild Awards som belönar stjärnor inom både film- och TV-industrin. I det här inlägget vill jag belysa några sevärda tacktal - bland annat kan ni titta på hur det såg ut när stjärnorna i Stranger Things tog hem priset för bästa ensemble i en drama-serie - och minnesvärda höjdpunkter från galakvällen. Winona Ryder har redan hamnat all over the internet på grund av sina roliga ansiktsuttryck! 
 
Bildkälla: Jen Lewis on Twitter
 
 
Trots att både Meryl Streep och Ryan Gosling blev utan belöningar för sina framträdanden i Florence Foster Jenkins och La La Land, lyckades de uppmärksammas under ett ganska gulligt ögonblick. 
 
Bildkälla: @thelostsith på Twitter
 
Några kommentarer löd:
"Hey girl, is my bow tie straight?" @extratv
"You may be cool, but you'll never be Ryan Gosling having is bow tie fixed by Meryl Streep cool #sagawards #sagawards2017 [...]" @InquisiPanda
 
Bildkälla/Image source: Giphy
 
Ryan Gosling stod för ett annat urgulligt ögonblick när Emma Stone höll sitt tacktal. Hon sa  “Ryan, you’re the best. That’s just the truth. No one can argue it,” och Ryan försökte tygla sitt skratt men lyckades ganska dåligt med det, till allas vår förtjusning! 
 
John Krasinski tog till Instagram för att visa sitt stöd för hustrun Emily Blunt som var nominerad för The Girl on the Train i en kategori som sedan togs hem av Emma Stone. Krasinski och Blunt är ju ändå relationship goals, så hon har åtminstone vunnit i kärlek, Emily Blunt. 
 
 

So proud of this nominee! Brought to you by @jennstreicher @streicherhair @highheelprncess #SAGawards

Ett foto publicerat av John Krasinski (@johnkrasinski) Jan 29, 2017 kl. 3:18 PST

 
 
Jag måste bara nämna Ashton Kutchers tal också. Jag vill först bara säga hur otroligt glad jag är över att återse denna vackra mans ansikte och han verkar minsann vara någon som inte är rädd för att lägga karriären på is för att vara med familjen, så som det har tagit för givet att kvinnor ska göra genom historien. Han inledde talet med att ge en känga till Trumps inreseförbud och det var väl hur fint gjort som helst. Dock var det lite bisarrt att de under hans tal zoomade in på Dev Patel (som är en brittisk skådespelare), Salma Hayek (som visserligen är född i Mexiko) och Denzel Washington som är född och uppväxt i New York. Dessa människor råkar bara ha ett ursprung från andra länder, men det är ju inte som att USA:s befolkning inte uteslutande består av invandrade människor. Fy skäms för SAG Awards' försök att vara PK. 
 
 
Jag bara måste lägga in Viola Daviss tacktal också, eftersom jag älskar henne och hon är världens coolaste. Nu var det ju inte How to Get Away with Murder som hon tog hem en statyett för, utan filmen Fences, som verkar vara riktigt bra. 


Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Så fantastiskt politiskt!

Svar: Eller hur! Tyvärr såg jag inte galan, men det kan man ju göra i efterhand...
seriereflektioner.blogg.se

Seriemorsan    •     •   http://seriemorsan.blogg.se

Åh, men hur kunde jag missa detta? :O










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype