Läsarfråga: Mest överskattade TV-serien?

Idag tänkte jag fråga er alla en fråga och det är: 
 
Vilken (eller ännu hellre: VILKA) är den mest överskattade TV-serien enligt DIG?
 
Vilken serie är det som får dig att höja på ögonbrynet för att den har så många beundrare? 😲 Hur länge har du tittat på serien innan du insåg att det inte var något för dig? 😴 Det här är nämligen något jag tycker att vi måste föra upp i dagsljuset! Dels behöver TV-intresserade få ta del av både positiva och negativa aspekter hos en serie, och dels är det ett sätt att lufta våra kommentarer en gång för alla! Kom ihåg: Ingen åsikt är fel och du får gärna kommentera anonymt! 🤗
 
 
Anledningen till att jag frågar är för att jag nu har sett två timmeslånga avsnitt av den hyllade The Young Pope, och jag - som annars uppskattar parodi till en viss gräns - förstår bara inte grejen med den! Blir serien bättre längre fram? 😩 Vad är egentligen syftet med den? Snälla, vad är det som gör The Young Pope så speciell? 😮 Är det värt att titta vidare? Det är den stora frågan jag vill veta svaret på!
 
🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬🎬
 
Bildkällor: IMDB, IMDB, IMDBveronicalodgnme-questionotelevisiongifs


Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Skulle nästan vilja säga Game of Thrones, men har inte sett tillräckligt mycket för att säga något. Men The Flash (!!) är hemskt överskattad. Tycker varje avsnitt är så otroligt jobbigt att ta sig igenom - och kollar bara för att det är med i Arrowverse. Riktigt dålig serie.

Svar: Haha! Tänk att jag anade att GOT skulle nämnas här ;) Ingen fara - jag förstår dig faktiskt! Serien kan faktiskt inte tilltala alla. The Flash var ett bra förslag, det är en serie jag inte har sett så nu kanske jag har ett bättre hum om vilken serie jag ska hålla mig borta från. Kan du utnämna något specifikt som är dåligt eller är den bara ointressant?
seriereflektioner.blogg.se

Seriemorsan    •     •   http://seriemorsan.blogg.se

Nu kommer förmodligen alla flyga på mig men jag säger Game of Thrones. Jag har sett fyra avsnitt och fattar inte vad grejen är. Jag har dock hört att den bara blir bättre men jag har svårt för såna serier. Antingen intresserar den mig från start eller inte alls typ!

Svar: Haha! Ingen fara - jag är ett GOT-fan men jag misstänkte också att serien skulle nämnas här :) Förstår dig verkligen! Serien är väldigt skruvad och man måste nog ha ganska mycket överseende med en del grejer. Dessutom är avsnitten långa. Är det våldet eller handlingen som ointresserar dig?
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Detta säger jag med kärlek i hjärtat men The Vampire Diaries. Jag älskade den i början minst lika mycket som alla men sedan gick det utför, det blev väldigt mycket upprepande och när jag försökte se om den från början kände jag bara, varför tokhyllades den här? Haha och tyvärr måste jag också säga GoT kollade hela säsong 1 och fastnade inte alls :P

Svar: Ja, alltså jag har fått den uppfattningen av många som följer TVD att kvalitén verkligen har skiftet genom säsongerna! Följer inte serien själv och det har jag aldrig ångrat, den känns lite för smörig för min smak... :p men som jag har skrivit till övriga här så förstår jag dig angående GOT!
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

Game of Thrones, jag har sett två säsonger :). Sen även big bang thery som jag ju av någon anledning har sett alla avsnitt av ändå, haha.

Svar: Herregud, jag trodde nog att GOT skulle få en och annan känga men verkligen ALLA har dissat den totalt i kommentarerna! Hahaha. GOT BLIR faktiskt bättre längre fram men ja, har man inte fastnat efter två säsonger så gillar man nog inte konceptet... Det är mer påkostat ju mer av serien som går :) Big Bang Theory var en bra kandidat! Avskyr den ;)
seriereflektioner.blogg.se

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Vet egentligen inte vad det största problemet är för mig med The Flash. Men tycker att serien är otroligt klyschig och ointressant. Dem ska alltid avsluta och börja varje avsnitt med motiverande tal, vilket är så otroligt sliskigt att lyssna på! Och så är karaktärerna jätte tråkiga, och det är ju jätte viktigt att ha ett par stabila karaktärer att förlita sig på när det är en sådan icke down-to-earth serie! Tycker att den är för mycket - men samtidigt så otroligt onödig och tråkig!

Svar: Åh, fattar! Du är väldigt insatt in DC och Marvel och allt sånt och då har man ju ett öga för detaljer! :) Låter som en sjukt tråkig serie tbh... haha!
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Åh nej, det är så tråkigt att läsa om hur många som tycker GoT är överskattad när man själv är ett stort fan haha! Förstår att den inte passar alla, men skulle aldrig kalla den överskattad då den faktiskt är otroligt välgjord. Kan dock hålla med om Big Bang Theory, förstår inte riktigt grejen med den serien. Har aldrig skrattat men har å andra sidan inte sett så jätte mycket heller. Bara när den gått på tv eller när min bror tittat på den till frukosten :)

Sen så tycker jag väl de flesta tonårsserierna är ganska överskattade. Framförallt Pretty Little Liars, The Vampire Diaries och även den nya Riverdale. Tycker alla följer samma mönster lite. Förstår absolut varför folk gillar dem (har själv följt alla dessa tre - till en viss gräns) men samtidigt skulle ändå "överskattad" passa ganska bra in på beskrivningen då de egentligen inte är sådär jättebra precis. Förstår varför folk gillar dem, men förstår väl inte riktigt varför folk älskar dem ;)

Svar: Du, du har en GOT-syster right here alltså! Faktum är att den är en sjukt bra serie men jag hade lite svårt för allt våld i typ fyra säsonger, så jag fattar att folk har lite svårt att ta till sig den... I de senaste säsongerna är serien värd att titta på nästan enbart för alla effekter!
Big Bang Theory är så sjukt tråkig! Gäsp.

Tonårsserier är oftast överskattade - ja. Det är nog för att man själv är lite äldre än målgruppen, åtminstone jag. Ändå tycker jag att PLL och Riverdale är jättebra serier faktiskt!
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

kan ju även lägga till this is us, snark. Den är ju fin och allt de där men lite väl överhyllad enligt mig. Älskar drama serier, speciellt med verklighetstrogen ton men mja, finns många som är betydligt bättre än den.

Svar: Ja, den framstår verkligen som en helt ofattbart bra dramaserie. Jag har bara sett ett avsnitt men inte ens det fick mig att säga "wow" och det avsnittet innehöll väl TYP ändå den största tvisten, som jag har förstått det.
seriereflektioner.blogg.se

Katrine Larsson    •     •   http://serieexecutioner.blogg.se/

Jag tittade på de första avsnittet av House of Card och fick typ tvinga mig igenom det.

Sedan har jag sett första säsongen av Breaking Bad, en helt okej serie men så bra var den inte eller så kanske den blir bättre.

Svar: Ja, Breaking Bad är verkligen speciell. Jag har tittat på alla avsnitt och älskar den, men den är synnerligen speciell. :) Den blir bättre efter första säsongen btw!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype