Stora serielistan 2017!

Årets stora serielista som jag hämtade ur arkivet (dec 2016). Jag la till några frågor på listan, för skojs skull!
 
 
Årets beroende: Den serie som överraskade mig i hur mycket jag längtade efter nästa avsnitt var den nya serien Liar.
Årets snyggaste man: Jamie Fraser i Outlander! 
Årets vackraste kvinna: Michaela i How to Get Away with Murder.
Årets finaste kärlekspar: Claire och Jamie i Outlander, av uppenbara skäl. Årets återförening år 1766. 
Årets coolaste kärlekspar: Letty och Javier i Good Behavior!
Årets värsta kärlekspar: Celeste och Perry Wright i Big Little Lies...
Årets bromance: Det är verkligen skralt med bra bromances i serievärlden nuförtiden. De flesta är bara ganska jobbiga mot varandra (Archie+Jughead i Riverdale, t.ex.)... Fergus och Jamie vore kanske något. Nej, nu kom jag på en perfekt! Dev och Arnold i Master of None.
 
"Friendships are the masterpiece of nature" - Ralph Waldo Emerson
 
Årets womance: Vill svara både tjejerna i Big Little Lies samt Veronica och Betty i Riverdale. Egentligen kvalar även Grace och Frankie in här! Vad svårt det är! Jag måste svara samtliga dessa!
Årets hej då: Pretty Little Liars och Girls är två långkörare som är mina mest minnesvärda hej då under 2017!
Årets nykomling som jag inte har hunnit se än: The Handmaid's Tale!
Årets borde-bli-nerlagd: The Girlfriend Experience, vars andra säsong jag gav upp nästan direkt.
Årets TV-comeback: Jag får svara Twin Peaks här, även om det var en stor besvikelse. Det var typ den enda comeback jag kan komma på som jag har sett.
Årets WTF: Som alltid lyckas Game of Thrones chockera. 
Årets "jag bryr mig inte ett skit": Teen Wolf. Tyvärr. Jag försöker att titta vidare men det går så segt.
Årets mest excentriska TV-personlighet: Tituss i Unbreakable Kimmy Schmidt
Årets sämsta nedläggning: Jag tyckte att Girlboss var värd mer än en säsong.
Årets käftsmäll: Att få reda på att Danny Masterson i The Ranch utreds för våldtäkt. Både Masterson och de fyra kvinnorna är medlemmar av scientologi-kyrkan.
 
 
Årets skratt: The Last Man on Earth, som jag upptäckte det här året.
Årets gråtfest: Det pinsamma är att svaret nog är How I Met Your Mother, för att jag ser om hela serien för fjärde gången det här året... 
Årets bästa replik-person: Michaela i How to Get Away with Murder.
Årets breakup: Jag kommer inte på något romantiskt breakup så jag säger Annalise och Bonnies vänskapsbreakup i How to Get Away with Murder.
Årets nykomling: För mig var det nog serien Liar.
Årets webb-serie: En serie exklusivt för webben, hmm... GLOW var rätt rolig!
Årets "snälla gå och dö": Piscatella i Orange Is The New Black.
 
 
Årets bästa skådespelare: Sam Heughan, tveklöst. Alla ansiktsuttryck den mannen gör är ren magi. Hedersomnämning till Jack O'Connell i Godless.
Årets bästa skådespelare i en mini-serie: Alexander Skarsgård har aldrig varit läskigare än i Big Little Lies.
Årets bästa skådespelerska: Michelle Dockery i bland annat Good Behavior och Godless.
Årets bästa skådespelerska i en mini-serie: Nicole Kidman i Big Little Lies.
Årets maraton av avslutade serier: Får väl säga Looking då, även om det inte blev en favoritserie.
Årets maraton av pågående serier: Här svarar jag stolt Orange Is The New Black (äntligen)! 
Årets bästa TV-ensemble: Big Little Lies hade Reese Witherspoon, Nicole Kidman, Alexander Skarsgård, Shailene Woodley, Zoë Kravitz, Laura Dern och Adam Scott. Jag tror det är ganska uppenbart vilken serie som måste ta hem det här!
 
 


Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Får jag låna? :)

Svar: Självklart :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype