Harry Styles första filmroll

Hejsan! Nu har jag faktiskt precis haft mitt avslutande moment i min fördjupningskurs och därför har jag praktiskt tagit sommarlov nu! Det känns verkligen toppen och det innebär att jag nu har lite mer tid till att blogga.
 
Jag tänkte använda det här inlägget till att dela med mig av en grej som ni kanske inte visst om mig! Det är nämligen så att jag har varit ett riktigt die hard One Direction-fan i flera år, faktiskt sedan 2011 då de var relativt okända i Sverige. Jag har bland annat ett 1D-twitterkonto med väldigt många följare. Då förstår ni kanske att de har tillhört ett av mina stora intressen!
 
Nu är det i alla fall så att ingen mindre än Harry Styles är aktuell för sin allra första filmroll, i en film som regisseras och produceras av Christopher Nolan. Det tycker jag är väldigt spännande! Filmen heter Dunkirk och utspelar sig under andra världskriget. Den handlar om den brittiska militärens evakuering av den franska staden Dunkirk år 1940. Förutom Harry Styles spelar Tom Hardy, Fionn Whitehead, Mark Rylance och Kenneth Branagh i filmen. Inspelningarna började nu i maj och filmen förväntas ha premiär 21 juli 2017. Källa: Variety
 
Här är några av de första bilderna från inspelningen. Känner ni igen Harry i kort hår?
 
Bildkälla: CapitalFM
Harry Styles och Tom Hardy (längst bak)
Bildkälla: HSupdating
Bildkälla: DailyMail
Det här ska tydligen också vara Harry Styles på inspelningen
Bildkälla: HSupdating
 
En annan bild från inspelningen
Bildkälla: DailyMail
 
Fionn Whitehead är en av de medverkande
Bildkälla: DailyMail
 
Här kan man se att Christopher Nolan har ställt statister bredvid något så enkelt som kartongfigurer, för att skapa illusionen av en större publik. Det är kul att ha i åtanke när man sedan ser filmen!
Bildkälla: DailyMail
 
Jag väljer att avsluta med en sista bild på Harry Styles! :)
Bildkälla: StylesMoviesNews
 
Med tanke på att Christopher Nolan ligger bakom de fantastiska Batman-filmerna samt Interstellar så har jag väldigt höga förväntningar på den här filmen! Den ser oerhört intressant ut och berättar en historia jag tidigare inte har varit insatt i. Kommer ni att vilja se den här filmen när den har premiär? Jag är jättenyfiken!
 











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype