Kung Fury

Bildkälla/Image source: SVT
 
Kung Fury är resultatet av ett projekt där skaparen David Sandberg (som spelar Kung Fury) samlade in pengar från sponsorer världen över. Trailern har visats över 10 miljoner gånger på youtube och efter att filmen hade premiär på SVT den 28 maj så hyllas den nu i sociala medier. Projektet finansierades genom Kickstarter (där jag själv är en frekvent besökare) så det är fint att se hur vi kan hjälpa varandra att besanna våra drömmar. Våga dröm stort! Filmen hade världspremiär på filmfestivalen i Cannes den 22 maj 2015. Källa
 
Själv såg jag den precis och måste säga att den var sjukt konstig med dåligt manus, tveksamt skådespeleri och kass storyline. Det var givetvis allt detta som i kombination med de maffiga effekterna, den intensiva 80-talsmusiken och bländande scenerna som gjorde att filmen faktiskt blev bra. Speciell och därmed bra. Eftersom att den bara är 29 minuter lång så slösar du inte mycket tid på att själv spana in denna kompott av specialeffekter och se hur länge du lyckas se den utan att få ont i huvudet av allt ljud och ljus. För mig är det här lekfull konst i högform och inget av det gamla från VHS-tiden glöms bort.
 
Filmen ligger ute på SVT Play, klicka här för att komma till sidan.
Här är musikvideon till filmens ledmotiv: "True Survivor" av David Hasselhoff. 
 











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype