Nyårsmål

Det här är veckans temainlägg i samarbete med följande bloggar:
Felicia som bloggar på frokentv.se
Elsa som bloggar på gillafilm.se
Julia som bloggar på juliasnerdrom.blogspot.se
Emelie som bloggar på gothamalley.blogg.se
Klicka och läs hur de har tolkat veckans tema♥
 
I morgon är det nyårsafton och passande nog kör vi denna vecka ett nyårstema. I stället för att lista serieavsnitt eller filmer så tänkte jag i stället lägga ut mina nyårsmål inför kommande år. Notera att det är mål, inte löften. 
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
1. Biofilmer jag vill se under nästa år.
The Revenant, The Hateful Eight, Steve Jobs, Ghostbusters, Sisters, The Boss, Djungelboken, Everybody Wants Some, Suicide Squad, Fantastic Beasts and Where to Find Them, Legenden om Tarzan, Snowden, Independence Day: Återkomsten, Batman v Superman: Dawn of Justice, Spotlight, Everybody Wants Some, The Choice, Allegiant, Finding Dory.
 
2. En filmklassiker jag tänker se.
Det får nog bli Schindler's List.
 
3. TV-serier jag vill se ikapp (som jag har hamnat efter i).
Kanske den senaste säsongen av New Girl, Suits (har bara säsong 5 kvar, det borde gå snabbt), Quantico.
 
4. En TV-serie jag gav upp men tänker ge en ny chans.
Peaky Blinders, kanske. True Blood får nog skrivas in här under också, men det är inte troligt att jag tittar på den i år...
 
5. En filmserie jag tänker se.
Nu kanske det är dags att se Fast and Furious-serien. 
 
Bildkällor/Image sources: IMDB 1, IMDB 2, IMDB 3, IMDB 4
 
6. Filmer som jag har missat i år men tänker se nästa år.
The Martian, Vacation (Ett Päron Till Farsa: Nästa Generation) Straight Outta Compton, Bridge of Spies, The Intern, Jurassic World, Mad Max: Fury Road, Tomorrowland: A World Beyond, San Andreas, Avengers: Age of Ultron, Ex Machina, Trainwreck, Mission: Impossible - Rouge Nation, She's Funny That Way, Boyhood, Age of Adaline.
 
7. TV-serier jag vill maratonkolla på.
The Leftovers, The Affair, The Last Man on Earth, Arkiv X, Sherlock.
 
8. Filmer som jag har missat i år och förmodligen inte kommer att titta på.
Fantastic Four, Jupiter Ascending, Selma, Whiplash.
 
9. Serier som kom i år som jag vill se.
Mr Robot har jag sett 2,5 avsnitt av så den vill jag se, Wayward Pines, Daredevil (har bara sett något enstaka avsnitt), Bloodline, Unbreakable Kimmy Schmidt (bara sett ett avsnitt här med).
 
10. Seriepremiärer jag ser fram emot.
Arkiv X! Twin Peaks också, men den kommer inte förrän år 2017.


Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Fast & Furious filmerna borde du se, de är bra :D

Svar: Ja, det är vad jag har hört... Haha! :)
seriereflektioner.blogg.se

Erica    •     •   http://faithhopelove.blogg.se

Vilken rolig lista! Gillar allt sånt här med filmer och tv-serier, heh! :)

Svar: Tack! Kul att du hittat hit, hoppas du stannar! :)
seriereflektioner.blogg.se

Celine    •     •   http://celinelf.blogg.se

Måste också se ikapp New Girl haha :)

Svar: Det är ju faktiskt en himla rolig serie!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype