Galapremiär: Hidden

 
Hej!
 
Igår var jag på något så roligt som en galapremiär av en kommande serie kallad Hidden, baserad på boken Förstfödd av Filip Alexanderson. I huvudrollerna ser vi stjärnan Izabella Scorupco och ett kanske kommande stjärnskott August Wittgenstein - en svensktysk skådis (med perfekt svenska).
 
Premiären hölls på Fotografiska i Stockholm och där figurerade en mängd kända profiler i en härlig blandning. På bild ser ni den största stjärnan på plats - Izabella, givetvis. Hon var så himla ball; fångade allas uppmärksamhet och visste precis hur hon skulle föra sig framför kamerorna. Ett riktigt proffs.
 
Hur var serien då? Vi fick bara se ett avsnitt men jag måste säga att jag till min egen förvåning gillade det! Min kollega var något mer skeptisk. Serien beskrivs som en urban fantasy-thriller och jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin har sett en svensk produktion i den genren. Har ni?
 
Det är lite svårt för mig att beskriva seriens handling, för jag tror att många trådar kommer att vävas ihop lite senare. En del av handlingen är ett stort mysterium gällande en försvunnen bebis, och Izabellas karaktär försöker lösa gåtan. Parallellt drabbar mystiska händelser seriens andra huvudkaraktär, spelad av August. Det är också svårt att ge ett rättvist omdöme baserat på bara ett avsnitt, men jag är definitivt intresserad av att titta vidare! Hidden har premiär 1 februari på Viaplay.
 
När vi skulle gå hem fick vi ett exemplar av boken och jag ska definitivt läsa den. Funderar till och med på att göra det innan jag ser mer av serien! 
 
Jag har faktiskt gått på en del premiärer nu under tiden då jag har varit dålig på att blogga (typiskt), så som serierna Jägarna och Dirigenten. Ska bli bättre på att skriva om sådana events nu när jag bloggar igen, om ni tycker att det är kul att läsa om det! 😊
 











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype