Min vecka (v. 38)

Är det redan dags för en ny vecka? Ja, så är det minsann! I det här inlägget ska jag berätta om veckans planer film-, serie- och bokmässigt. Jag tänkte också göra en liten recap över hur det gick med förra veckans planer.
 
© 2011 Summit Entertainment, LLC
 
Förra veckan var jag intresserad av två dokumentärer, men som väntat (vilket jag tror att jag även flaggade lite för) såg jag ingen av dem. I stället kan jag konstatera att jag i stället såg två andra filmer! Det blev Man on a Ledge - en film som visade sig innehålla mer spänning än väntat, men tyvärr också en del plattityder. Dessutom slutade filmen med ett platt fall. Inget jättebra betyg med andra ord. Den andra filmen jag såg för första gången i mitt liv var faktiskt Superhjältarna! En härlig animerad film som säkert inte har gått någon av er förbi.
 
Mitt litterära mål var att läsa Jonas Gardells nya bok, och det har jag också gjort. Sett till att jag hade en väldigt händelserik vecka hann jag dock inte läsa så himla mycket, så målet är att fortsätta med boken även den här veckan.
 
Seriemässigt skulle jag påbörja Det som göms i snö och starta den nya säsongen av Hemliga beundrare. Det gjorde jag. Mitt första intryck av den förstnämnda serien kommer i dagarna.
 
Bild från SVT
 
Veckans
 
 
film
Arbogafallet har fascinerat människor över hela Sverige - hur kan en till synes alldaglig människa med jobb och barn agera så rått och hänsynslöst? Och kan man göra sig skyldig till mord utan att själv utföra själva handlingen? I en dokumentär i sex delar på SVT play skildras gåtan Johanna Möller och morden i Arboga som numera är en del av svensk kriminalhistoria.
 
serie
Jag har ingen speciell ny serie jag har tänkt påbörja, utan jag fortsätter mata på med mitt That '70s Show, Hemliga beundrare och serien Explained som jag verkligen kan rekommendera. I 20-minutersavsnitt får vi diverse fenomen förklarat för oss på ett lättillgängligt och engagerande sätt, där både för- och nackdelar belyses. Intresserar du dig för kryptovalutor, astrologi eller kanske den kvinnliga orgasmen? Samtliga ämnen avhandlas i Explained - på Netflix.
 
bok
Det blir återigen Jonas Gardells Till minne av en villkorslös kärlek som står på agendan. Mitt första intryck av boken är mixat. Recension kommer när jag är klar.











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype