Veckans tema: Filmserie

🌾 Det hĂ€r ett inlĂ€gg i samarbete med  FELICIA, ELSA, EMELIE och KARIN 🌾
 
Varje onsdag publicerar vi inlÀgg under ett gemensamt tema.
Du finner samtliga inlÀgg i kategorin "samarbete".
 
HÀr tÀnkte jag passa pÄ att dela med mig av nÄgra av mina favoritfilmserier. TyvÀrr har jag inte sett Gudfadern, men den filmserien skulle sÀkerligen passa in bland dessa tips. Jag har sÀkert skrivit om nÄgra av dessa tidigare, men det Àr alltid vÀrt att pÄminna om bra filmer - eller hur?
 
 
Det hÀr Àr en riktig höjdarserie nÀr det kommer till komedier; Ätminstone de tvÄ första filmerna. Den sista filmen utkom mÄnga Är senare och att sÀga att den var en besvikelse Àr en underdrift. SÄ skippa gÀrna den sista, men se de tvÄ första!
 
 
Om det mot all förmodan Àr nÄgon dÀr ute som aldrig har sett Harry Potter sÄ har du verkligen gÄtt miste om nÄgot. För oss som vÀxte upp med den hÀr bok- och filmserien Àr det förstÄs en magisk vÀrld, men Àven om du normalt sett inte gillar fantasy och sÄnt sÄ Àr det omöjligt att inte fatta omedelbart tycke för Harry Potters vÀrld.
 
 
NÀr vi ÀndÄ Àr inne pÄ fantasy bara mÄste Sagan om Ringen nÀmnas. Jag minns att första gÄngen pappa kollade pÄ den hoppade jag in men fattade ingenting. Det kan bero pÄ att jag var typ 8-9 Är. NÀr jag försökte mig pÄ filmserien en andra gÄng gick det desto bÀttre. Det Àr helt fantastiska filmer som Àven har en massa roligt extramaterial.
 
 
Även om jag har rĂ„kat se sĂ„ sjukt mĂ„nga actionrullar sĂ„ Ă€r det trots allt inte min favoritgenre - lĂ„ngt ifrĂ„n. Batman-triologin med Christian Bale utgör dock ett undantag, och ett avgörande sĂ„dant. Aldrig har en superhjĂ€ltefilmserie fĂ€ngslat mig som den hĂ€r historian. Dessutom fĂ„r vi uppleva tidernas bĂ€sta filmskurk i The Dark Knight.
 
Är nĂ„gra av dessa era favoritfilmserier eller har ni nĂ„gra andra förslag? Det hĂ€r Ă€r bara ett urval och givetvis Ă€r jag ett fan av sĂ„vĂ€l Star Wars som Jurassic Park. I slutĂ€ndan Ă€r Ă€ndĂ„ de ovannĂ€mnda mina absoluta toppval.


Lena    ‱     â€ą   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Diskuterade HP filmerna med en bekant och kom fram till att HP inte lÀngre bara Àr film utan nÀr man vÀl ser dem igen sÄ Àr det mer HEM kÀnsla som man fÄr :)

Svar: Aw, vad fint! 😊 Det stĂ€mmer faktiskt
seriereflektioner.blogg.se

Film&serier bloggen    ‱     â€ą   http://filmandserier.blogg.se

Harry potter - bÀsta filmserien tror jag! Sen Àr ju inte Sagan om ringen fy skam heller !

Hanna    ‱     â€ą   http://https://nouw.com/hannashyllningar

För min del Àr nog Harry Potter och Sagan om ringen mina absoluta favoriter!










Kom ihÄg mig?
VĂ€lkommen till bloggen Seriereflektioner!
HÀr bloggar jag om allt det senaste i serievÀrlden och dÀrtill Àven nÄgot om filmer. Letar du efter de bÀsta tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rÀtt! HÀr skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att fÄ höra av dig i kommentarsfÀltet!
Vill du kontakta mig Àr du vÀlkommen att höra av dig till den e-mail som stÄr i menyn ovan.

HannaVic logotype