Förnyade och nedlagda serier

Den 3 maj gjorde jag en stor lista med statusen på de serier jag följer. Då var det ännu ett par serier som inväntade sitt öde och nu har ett par av dem fått ett väldigt tråkigt besked... Jag vill därför uppdatera om läget.
 
 
Nedlagda serier
Brooklyn Nine-Nine
Det här suger. Underbara b99 har alltså blivit nedlagd, MEN än är hoppet inte helt ute! Hulu funderar nämligen på att rädda serien, vilket i så fall blir bolagets första räddning på cirka tre år. Vi får hoppas att räddningsaktionen går i hamn! Noice.
 
 
The Last Man on Earth
Även om det här givetvis är tråkiga nyheter tänker jag att det nog är lagom med fyra säsonger av den här serien. Jag är bara inne på den tredje säsongen och ännu känns det som att serien har en del kvar att ge, men jag kan tänka mig att det kommer kännas okej i slutet av den fjärde säsongen.
 
 
Unbreakable Kimmy Schmidt
Avslutas efter den fjärde säsongen men den stora finalen kommer ut i form av en långfilm, där Tina Fey ska knyta ihop alla trådar.
 
Nu inväntar jag alltså fortfarande ett besked för How to Get Away with Murder, Divorce, Good Behavior, Arkiv X, Master of None och Borderline, men de två sistnämnda kommer nog inte att bli nedlagda/förnyade inom den närmsta framtiden.
 
En rolig nyhet är att Outlander har blivit förnyad för ytterligare säsonger, nämligen både en femte och sjätte säsong! De kommande åren är därmed räddade! 💕
 
En bild från den kommande säsong fyra
 
Bildkälla/Image source: TVLine, IMDB, IMDB1, IMDB2.


Evelina    •     •   http://www.ewelinasbokblogg.blogspot.se/

Blev verkligen nedslagen när B99 fick det beskedet, en av de absolut bästa komediserierna just nu! Hoppas på en räddning! :)

Svar: Ja, det var väntat men ändå en käftsmäll! Vi håller tummarna :D
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype