TV TAG

Jag lånade en liten lista från Elsa, som i sin tur har lånat den från Felicia. Det här är dock en lite modifierad version för att passa mitt TV-tittande bättre! Eftersom den är ganska kort vore det jätteroligt att läsa era svar bland kommentarerna, eller på era respektive bloggar. 😄
 
Favorit-
 
 
-realityserie
Jag tittar extremt sällan på reality men jag hade en period då jag följde Geordie Shore ganska hängivet! *skämskudde*
 
-dramaserie
Game of Thrones räknas väl som drama? Annars säger jag Outlander.
 
-serie som barn
Jag brukade ju älska typ Sunset Beach och liknande serier. När jag var runt 12 år upptäckte jag Desperate Housewives, och den fångade mig från första stund.
 
-"oldie"
En riktigt gammal men bra serie är ju Dallas.
 
 
-komedi
Det givna svaret brukade vara HIMYM eller The Office, men nu har jag hittat mig en ny favorit: Curb your enthusiasm. Kärlek vid första ögonkastet!
 
-guilty pleasure
Just nu är det "Hemliga beundrare" som finns på TV3, Viafree och Viaplay. *skämskudde igen* Snälla säg att jag inte är den enda som har fastnat för det här programmet?
 
-TV-citat
HIMYM har bjudit på många tänkvärda citat. Eftersom jag inte kommer på ett specifikt favoritcitat så plockar jag ett från Outlander i stället: "Lord gave me a rare woman and God! I loved her well."
 
-huvudroll
Vad svårt! Just nu har jag svårt att inte säga Larry David, i egenskap av nyligen Curb-frälst.
 
 
-serie
Min absoluta favoritserie någonsin är Game of Thrones. Aldrig har en serie fått mig så spänd och upprymd!
 
Bildkälla/Image source: Pinterest, 9gag, trustedreviews.


Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Är helt besatt av The Office just nu, förstår verkligen varför du älskar den så mycket. Har dock kommit förbi säsong sju så det är väldigt tråkigt att Michael försvann även om jag tycker den fortsätter vara bra eftersom de andra karaktärerna kommer mer i fokus. Älskade Andy som manager i säsong åtta men är i början av säsong nio nu och det känns lite som om de försöker göra om honom till en ny Michael... vilket inte alls passar hans karaktär som alltid varit så snäll tidigare. (plus, det finns bara en Michael<3) Men men, det mesta i serien älskar jag fortfarande :)

Svar: Alltså det här är sååååå kul för mig att höra, för jag älskar att få "serievänner", dvs folk som älskar samma serier som jag själv gör, haha! Utifrån vad jag minns så håller jag med dig i allt du säger om Andy osv. Btw, hatade du också Robert California? Haha
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype