Ett fredagsinlägg med lite smått och gott

 
FP Jones har gått från farlig och ansvarslös i första säsongen till förståndig och självuppoffrande i den här säsongen. FP Jones och Alice Cooper är mitt största Riverdale-ship.😍 7 mars får vi återse karaktärerna efter en månads uppehåll (vilket inte har gjort mig något, då jag har haft en rejält långsam serieperiod). Förresten: Hur chockade blev ni över avslöjandet i slutet av det senaste avsnittet? Jag blev faktiskt överraskad, även om det har cirkulerat lite teorier kring det hela bland fans.
 
 
Igår hade miniserien The Looming Tower premiär. I den skildras rivaliteten mellan CIA och FBI som oavsiktligt kan ha bidragit till att 11 september hände. Den svenska premiären skedde på Amazon Prime. Jag bara måste testa den streamingtjänsten någon gång! Knappt 30 kr i månaden i ett halvår är ju ingenting.😄
 
 
Gina Rodriguez från Jane the Virgin ska gästspela i Brooklyn Nine-Nine! Precis som jag anade när jag läste nyheten ska hon spela flickvän till Rosa Diaz! Spännande nyheter! 
 
 
idag kan du streama Flint Town på Netflix. Det är en 8 avsnitt lång dokumentär om staden Flint i Michigan, Dokumentären speglar efterdyningarna av dricksvatten-krisen genom ögonen på polisen i staden. 
 
 
Har du ingen aning om vad du ska titta på i helgen bara MÅSTE du starta The Push, på Netflix! Här undersöker Derren Brown om det är möjligt att genom sociala påtryckningar få en helt vanlig person att begå mord... Jag ryser av trailern och utifrån omdömena är resultatet av grupptrycket minst sagt omvälvande! Det är en film, så det enda som krävs är att du har lite mer än en timme över.
 
Och med detta önskar jag er en toppenfin helg 💗











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype