Veckans tema: sommar

Den här veckan är temat en favorit i repris, nämligen sommar. Förra året hade vi nämligen en hel temavecka under samma tema och då skrev jag bland annat om TV-serier som utspelar sig i ett soligt klimat och avsnitt där karaktärerna åker på solsemester. Inläggen är fortfarande högaktuella och innehåller en hel del serier som jag aldrig skriver om längre, eftersom det var så längesen jag såg dem.
 
Den här gången skulle jag vilja ägna temainlägget åt att tipsa er om serier ni kan ha som sommarmaraton! Själv ska jag ju som sagt se The Affair, men här kommer mina tips för serier som ni borde se nu när ni kanske har lite extra tid över! 
 
Beroende på vad för typ av serie du är ute efter har jag delat in serierna i fyra kategorier:
→ Många säsonger, långa avsnitt
→ Många säsonger, korta avsnitt
→ Ett relativt lagom antal säsonger, korta avsnitt
→ Få säsonger, långa avsnitt
 
Om ni uppskattar det här inlägget får ni gärna lämna en kommentar!
 
Lightbox
 
Många säsonger, långa avsnitt
Game of Thrones - 7 säsonger
Seriöst, om du fortfarande inte har sett GOT så är det här ditt tecken på att det nu är dags. Seså, kom igen!
 
Boston Legal - 5 säsonger
Ett numera bortglömt advokatdrama som gjorde stordåd på sin tid. Humor och drama i ett välfyllt paket.
 
Suits - 7 säsonger
Det känns som att Suits har haft en självklar plats i mångas seriescheman men om du inte har tittat än så är det ett ypperligt tillfälle att i sommar lära känna Harvey Specter. New York och advokatdrama - kan det bli bättre?
 
Breaking Bad - 5 säsonger
Nu har det gått så lång tid att även om man har sagt till sig själv att man ska se Breaking Bad, har man högst troligen hunnit glömma bort det. Därför påminner jag dig nu, i all välvilja. KULTSERIE.
 
HBO
 
Många säsonger, korta avsnitt
Curb Your Enthusiasm - 9 säsonger
Det här är en serie som är lätt att avfärda för att den ser himla trist ut om man bara tittar på bilder. Det är den inte. Tvärtom, så är Curb Your Enthusiasm numera en av mina favoritserier.
 
Girls - 6 säsonger
Girls är en kultserie som alla borde se. Trots en kanske skiftande kvalitet tycker jag att den är stark i sin helhet.
 
Sex and the City - 6 säsonger
Jag kommer alltid att älska SATC. Jag vet inte hur många gånger jag har tittat men den har varit med mig i många, många år.
 
The Verge
 
Ett relativt lagom antal säsonger, korta avsnitt
Silicon Valley - 5 säsonger
Jag är chockad över att så få av folk jag känner tittar på den här serien. Den är extremt rolig och "lättsedd". Bingeworthy. Definitivt en av mina favoriter.
 
The Last Man on Earth - 4 säsonger
Här har vi en annan humorserie som är perfekt att titta på innan läggdags eller till frukosten.
 
Unbreakable Kimmy Schmidt - (knappt) 4 säsonger
Jag gillade inte Tituss särskilt mycket i början, men nu räknar jag honom som ett spirit animal. Jag skulle säga att det här är en av få serie som blir märkbart bättre för varje säsong! Extremt lätt att bingewatcha.
 
TV.nu
 
Få säsonger, långa avsnitt
Good Behavior - 2 säsonger
Här har vi en annan serie som jag känner mig helt ensam om att titta på. Seriöst, Good Behavior är megabra. Michelle Dockery är wowsa.
 
Billions - 3 säsonger
Billions är svinbra i både produktionskvalitet och dramagenren.
 
Outlander - 3 säsonger
Ett givet val på en lista som denna. Det är faktiskt så, att alla jag har introducerat den här serien för, har älskat den. Så är det.
 
The Good Fight - 2 säsonger
För er som har missat The Good Wifes spinoff har ni nu chansen att titta på verklig kvalitetstv. Även om du, precis som jag, inte har sett föregångaren är det helt möjligt att hänga med.


Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Ska försöka kolla ikapp på Suits på semestern tror jag :)

Svar: Det gör du rätt i!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype