Veckans tema: 2018

 Buon anno! Auguri! Happy New Year! Gott nytt år!
 
Hur var er nyårsafton? Fick ni se några fina fyrverkerier? Det fick knappt jag, men det gör inget! Igår kväll kom jag tillbaka efter en fyra dagars vistelse i Milano! Det var ett par händelserika dygn i den pulserande modestaden och vi fick både se de klassiska turistattraktionerna och ägna åt oss aktiviteter som riktiga lokalinvånare. Jag besökte faktiskt Milano innan jul förra året, men den här gången var vistelsen lite längre. Tanken var att bland annat äta brunch på Wes Anderson-caféet Bar Luce, men tyvärr var det stängt när vi var där! 😞
 
Däremot köpte jag denna fantastiskt fina chokladask med motiv från filmen La Dolce Vita!
I stället för Bar Luce besökte vi ett väldigt vackert café kallat LùBar
 
Det var alltså lite kort om mina nyårsdagar. Nu är det ett nytt år och vilket första inlägg passar väl bättre än ett temainlägg? Det är dags för ännu ett samarbetsinlägg med mina fina bloggkolleger och den här gången ska vi skriva under temat 2018.
 
❄️ Det här ett inlägg i samarbete med  FELICIAELSAEMELIEKARIN och LOVISA. ❄️
Varje onsdag publicerar vi inlägg under ett gemensamt tema.
Du finner samtliga inlägg i kategorin "samarbete".
 
Eftersom vi nu har gått in i 2018 tycker jag att det passar bra att jag gör i ordning det sedvanliga "när sker seriepremiärerna?"-inlägget som jag brukar lägga upp i januari!
 
 
Serier jag följer
4 januari
The X-files, säsong 11 (Viaplay)
Modern Family, säsong 9 fortsätter
 
15 januari
Divorce, säsong 2 (HBO Nordic)
 
17 januari
Riverdale, säsong 2 fortsätter (Netflix)
 
18 januari
American Crime Story: Assassination of Versace, säsong 2
 
19 januari
How to Get Away with Murder, säsong 4 fortsätter
Grace & Frankie, säsong 4 släpps (Netflix)
 
 
Seriepremiärer jag är nyfiken på
5 januari
Comedians in Cars Getting Coffee (Netflix)
 
16 januari
Philip K. Dick's Electric Dreams (Viaplay)
 
21 januari
Planet Earth: Blue Planet II
 
22 januari
Counterpart
 
23 januari
The Alienist
The Resident
 
25 januari
Waco
 
Bildkälla/Image source: na-page, alfrescotrees.


Felicia    •     •   http://frokentv.se

Åh, Bar Luce !!! Synd att det var stängt :(

Svar: Ja, det var så synd! :(
seriereflektioner.blogg.se

Emelie    •     •   http://thoughtsbyem.com

Sara! Fick du mitt mejl? Behöver ditt nummer innan jag kan skicka iväg din vinst!

Svar: Förlåt, har svarat nu!!!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype