Golden Globes 2018 - Time's Up

Här har vi ett stort urval av outfits från den stora Golden Globe-galan som ägde rum i natt. Jag tänker kommentera vinnarna och jämföra med mina egna gissningar lite senare, men först vill jag uppmärksamma fenomenet "Time's Up" som var temat under galan igår och som var resultatet av ett initiativ av bland annat Reese Witherspoon, för att visa solidaritet med kvinnor världen över i samband med #metoo. Medan deltagarna uppmuntrades att bära svart kompletterade många män sina svarta kostymer med en pin med texten "Time's Up". Jag tycker att det var så många fina klänningar och kostymer på mattan igår att jag bara måste uppmärksamma dessa ljuvliga hantverk. För en gångs skull hade jag även männen en hel del mästerverk.
 
Något jag gillade var att flera kvinnor valde att bära kostym eller en variant där både klänning och byxor utgjorde outfiten. Susan Sarandon och Claire Foy var kostymbärare, medan bland annat Deborah Messing och Christina Hendricks bar en slags byxklänning. Mina absoluta favoritklänningar bars av Dakota Johnson (det kan vara den vackraste klänningen jag har sett - kolla bara in fyrverkeriryggen, det lilla extra släpet och det maffiga skärpet), Mary J. Blidge (that woman can pull off glitter!), Diane Kruger (en strassbeströdd cape vill väl alla ha?) och Laura Marano (klänningen med spetsdekolletage och puffig kjol med långt släp). Även Viola Davis och Penelope Cruz bar ett par skönheter. Jag gillade extra mycket att Viola Davis valde att hedra sitt naturligt vackra hår. Alicia Vikander visade upp en fantastisk klänning. Många av männen, såsom Aziz Ansari och James Franco, valde att bära sammetsblazers. James Franco kom i sällskap med Alison Brie, som av USA Today inte benämndes vid namn utan som hans gäst?! Get your shit together, USA Today. Samtliga bilder och fler hittar du här.
 

© Dan MacMedan/USA Today
 











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype