Veckans tema: Vänskap

❄️ Det här ett inlägg i samarbete med  FELICIAELSAEMELIEKARIN och LOVISA. ❄️
Varje onsdag publicerar vi inlägg under ett gemensamt tema.
Du finner samtliga inlägg i kategorin "samarbete".
 
Det här inlägget kommer upp lite senare än beräknat. Den här veckan är det dags att ta tillbaka ett tema vi redan har avverkat, nämligen "vänskap"! Förra gången tolkade jag det på ett lite annorlunda sätt, nämligen genom att lista tio minnesvärda ögonblick i serien Vänner. Den här gången vill jag köra en mer traditionell tolkning och lista några av mina favoritvänskaper i TV-serier, särskilt med tanke på att jag nog aldrig har gjort det i bloggen tidigare!
 
 
Vänskapen mellan alla karaktärer i How I Met Your Mother. Jag kan inte välja ut bara Marshall och Ted, utan jag vill faktiskt få med samtliga relationer här. Jag gillar inte bara hela gängets sammanhållning, utan varje relation mellan de olika karaktärerna i serien. Jag älskar att Marshall tar Robin till Hoser Hut. Jag älskar hur Lily alltid pratar vett med Ted. Jag älskar hur Barney och Ted lyckas respektera varandra trots hela karusellen med Robin. Kort sagt: ALLA små vänskaper i gänget är guld värda.
 
 
Grace och Frankie i serien med samma namn. Kort förklarat handlar serien om två kvinnor som får reda på att deras äkta män har en affär med varandra! Efter det bildas en vänskap som i mitt tycke är en av de bästa på TV just nu. De verkar ha så himla roligt, de stöttar varandra i vått och torrt och de lyssnar på varandra. Även om de är gamla är det stor igenkänningsfaktor.
 
 
Betty och Veronica i Riverdale har en womance som är inspirerande att bevittna! Eftersom det är ganska många unga som tittar på serien tycker jag det är härligt att mer verklighetsbaserad och icke tävlingsinriktad vänskap får ta plats i rutan, tillsammans med budskap om feminism.
 
 
Larry David och Richard Lewis i Curb Your Enthusiasm. I min nyupptäckta serie är vänskapen mellan dessa två äldre herrar rolig att bevittna. Dels pratar de ofta i form av vardagsbetraktelser, vilket jag gillar, och dessutom gillar jag att man har fått med en realistisk gaggig ton som det ibland kan bli mellan verkligt gamla goda vänner. De är lite som ett gift par liksom och de är alltid ärliga med varandra. Den stora anledningen till att deras vänskap är så bra framställd är nog för att de i verkliga livet har varit vänner sedan 60-talet! Att de båda är komiker både i serien och i verkliga livet tillför en äkta humoristisk anda i deras ton mot varandra!
 
 
Gänget i New Girl har en verkligt rolig och mysig vänskap! Jag hade gärna varit medlem i detta härligt glada gäng! Det är inte ofta jag får chans att framhålla New Girl som serie, så jag tar chansen att göra det nu. Letar du efter en komediserie utan att ha sett denna pärla tycker jag du kan sluta leta och börja titta nu! Min favoritkaraktär är Schmidt, men jag gillar allihop på olika sätt. Du kan bland annat se serien på Netflix.
 
Bildkällor/Image sources: Elite DailyIndiewire, nothingbutgeekRolling Stone, Youtube.











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype