Vad tycker jag om serierna jag tittar på?

Just nu följer jag ett par serier och i stället för att skriva ett inlägg om veckans serier (då jag ligger efter ca ett avsnitt med de flesta) tänkte jag passa på att skriva ett inlägg lite så här mitt i säsongerna om vad jag egentligen känner inför serierna just nu. Hur ser det ut för er? Har ni en bra serieperiod? Är ni nöjda med serierna ni följer? 
 
 
American Crime Story
Serien håller väldigt hög kvalitet skådespelarmässigt och bildmässigt - vyerna är spektakulära. Dock tycker jag att de första avsnitten var bäst och att det tredje avsnittet var ganska tråkigt handlingsmässigt, eftersom vi tittare inte har en känslomässig koppling till karaktärerna sedan tidigare. Här handlar det nog om att jag inte är så sugen på att se tunga dramaserier för tillfället, särskilt inte med brutala mord i handlingen. Jag tycker att det är synd att så mycket fokus ligger på mördaren Andrew, eftersom han är omöjlig att sympatisera med. Usch, han är verkligen en otroligt hemsk karaktär som lämnar avsmak. Det värsta är att han är baserad på en sann person. 😳 PS: Vad många -mässig(t) jag slängde in här, oops.
 
Brooklyn Nine-Nine
Vad hände egentligen med Brooklyn Nine-Nine? Det känns som att serien befinner sig i status quo. Jag har inte läst någonting om serien men avsnitt 12 har liksom inte släppts och det har gått lång tid sedan avsnitt 11 kom ut. Jag tycker att serien fortfarande är sevärd.
 
Divorce
Jag vill minnas att den var lite segstartad även i säsong ett, men säsong två är inte så himla händelserik hittills. Faktum är att avsnitt nummer två har varit bäst hittills, sen har det varit lite si och så. Mitt tittande ser ofta ut som så att jag startar veckans nya avsnitt på måndagen medan jag äter frukost, men pausar mitt i. Sen fortsätter jag efter en eller ett par dagar. Det är ett konstigt tittarmönster jag har utvecklat!
 
How to Get Away with Murder
Det slog mig för ett litet tag sedan att serien faktiskt aldrig har varit tråkigare än nu. Faktum är att den aldrig har varit tråkig, men nu upplever jag verkligen att serien har en nedåtgående kurva. Det visar sig även i tittarsiffrorna: rapporter visar att veckans avsnitt innebar en ny botten vad gäller tittarsiffror. Aj då... Hade velat se mer av Annalise och hennes kunskaper och mindre av dramat mellan Lauren och hennes pappa.
 
 
Modern Family
Jag ligger efter med något avsnitt men jag vet inte ens vad jag känner inför Modern Family. Det är nog mestadels positiva känslor, eftersom det inte är i närheten av lika svårt att ta sig igenom den här serien som vissa andra på listan. Modern Family fortsätter att leverera humor och serien har sett sina sämre dagar. Jag saknar dock Haley - det känns inte som att hon förekommer lika ofta längre. Är lite trött på Cam och Mitchell men det har jag i och för sig varit i många säsonger. Bäst är Phil och Claire.
 
Riverdale
Jag vet inte om jag upplever en allmän seriesvacka just nu eller om det är så att min svacka beror på att serierna har tappat i kvalitet. Vad kom först liksom; hönan eller ägget? Riverdale är förvånansvärt nog inte ens den serie jag finner tråkigast på listan, men ändå kan det kännas som ett stort kliv att ens trycka på play. Jag tycker dock att den här serien är lättast av de på listan att titta från början till slut utan att pausa. Resten tenderar jag att pausa och fortsätta med vid ett senare tillfälle.
 
The X-Files
Varför brydde jag mig ens om att fortsätta med den här serien? Den är inte dålig, men jag som är så trött på serier överlag just nu frågar mig själv varför jag envisas med serier jag tidigare inte ens har sett alla avsnitt av. Jaja, från en positiv synvinkel har säsongen bjudit på många bra avsnitt, så jag borde väl inte klaga. Det har inte heller varit lika jobbigt att ta sig igenom avsnitten, i motsats till exempelvis HTGAWM.
 
och så mitt seriemaraton: 
Curb Your Enthusiasm
Curb är en serie jag tittar på varje dag och även ser fram emot att titta på varje dag. Jag kan inte utifrån någon objektiv standard definiera huruvida serien är bra eller inte, men jag kan säga att jag gillar den. Jag är redan på sjätte säsongen och tycker att kvalitén har hållit sig jämn. Faktum är att den femte säsongen har varit den bästa hittills!
 
Bildkällor/Image sources: modernfamilyworld, acsgifs


Evelina    •     •  

Följer Brooklyn Nine Nine, uppehåll just nu har läst nånstans att det kommer tillbaka i maj

Svar: Taaack giiiirl!
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Riktigt roligt att läsa detta! Och tack för att du höll det spoilerfritt så jag faktiskt kunde läsa. Det är intressant att läsa var serierna verkar ligga till där de befinner sig nu, flera av dessa har jag ju följt tidigare och ev tänkt fortsätta på senare. Det är märkligt med Riverdale för jag vill ändå minnas att jag tyckte första säsongen var helt okej. Det fanns störningsmoment men jag gillade den ändå och hade alla planer på att se säsong två. Men jag har försökt flera gånger och just nu klarar jag bara inte av den? Allt känns så himla fånigt, men sen pratar alla andra om hur bra den är hela tiden och då undrar jag varför jag stör mig på så mycket saker som ingen annan verkar störa sig på.

Själv tittar jag bara på två serier veckovis nu, och det är Lethal Weapon samt den svenska sändningen av The Good Doctor. Vilket ändå är två mer än vanligt ;) Gillar i alla fall båda starkt, tillräckligt för att orka följa de veckovis.

Svar: Det var faktiskt min intention att hålla det spoilerfritt men jag kanske skulle ha skrivit ut det i början också så att man vet om det direkt! Roligt att höra att du gillar detta inlägg! :)

Riverdale är faktiskt helt okej! Skulle säga att den är väldigt annorlunda mot första säsongen. Sen ska du veta att jag har en svacka i mitt tittande just nu - jag är inte så inspirerad. The Good Doctor har jag varit intresserad av men realistiskt sett kommer jag nog aldrig se den. :/
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://thelenaelisastory.blogg.se

Måste starta American Crime Story visst är det en säsong innan denna?

Svar: Japp, det är en fristående säsong om O.J. Simpson som föregår denna andra säsong.
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype