Vad ska det tittas på i helgen?

Nu är det lördag igen och om du ska stanna hemma ikväll kommer nästan garanterat den ständiga frågan att infinna sig: vad ska jag titta på ikväll? Själv är jag inne i en tråkperiod då jag egentligen inte vill titta på något annat än Curb Your Enthusiasm, vilket är ungefär det jag gör också. Jag försöker hålla mig à jour med mina övriga serier också, men när man har extremt mycket att göra i verkliga livet blir det lätt att hålla sig till något lättsamt. 
 
Här kommer några sprillans nya serier som du kanske vill streama i helgen.
 
 
The Disappearance - HBO Nordic
Vill du vara först med det senaste är The Disappearance en serie för dig. Serier om barn som försvinner är inget nytt, men likväl kusligt fängslande. I den här kanadensiska serien försvinner en tioårig pojke på sin födelsedag, vilket råkar vara samma dag som föräldrarna skriver på sina skilsmässopapper. I jakten på pojken uppdagas gamla familjehemligheter. Det här är en serie i endast sex delar och Aden Young, känd från Rectify, medverkar. Alla sex delar ligger ute redan nu.
 
 
A.P. Bio - HBO Nordic
En annan HBO Nordic-premiär som skedde igår var serien A.P. Bio med Bad Teacher-vibbar. I denna sitcom spelar Glenn Howerton en filosofiprofessor som blir biologilärare på en high school i Ohio. Efter att ha blivit snuvad på drömjobbet är hans plan inte att lära ut biologi, utan att hämnas på sin jobbstjälande fiende.
 
 
Damnation - Netflix
Tidigare har jag skrivit om Damnation som en serie eventuellt värd att spana in och nu finns den första säsongen att streama på Netflix! Jag skrev att jag fick vibbar av Twin Peaks i Western-stil - vad tycker ni? I serien ser ni Quarry-skådisen Logan Marshall-Green och den handlar om ett litet samhälle i Iowa under depressionen på 30-talet. Mitt i klasskampen står en strejkförbrytare och en mystisk man som påstår sig vara predikant.
 
 
Altered Carbon - Netflix
Äntligen finns Joel Kinnamans nya serie att streama på streamingjätten. Efter att ha läst recensioner om att serien är mer yta än hjärta bekräftades mitt ointresse inför att se den här, men för dig som söker spänning och action utan att bli alldeles för investerad verkar det här som ett klockrent val. Det är inte det att jag inte tycker att den verkar spännande, det är bara det att jag inte prioriterar den just nu med mitt redan fullspäckade serieschema. 
 
 
Great News - TV3/Viafree
Jag kan glädja dig som inte vill lägga pengar på ett streamingabonnemang att Viafree tillhandahåller Tina Feys nya sitcom Great News. Serien handlar om en nyhetsredaktion där en karriärskvinna får en praktikant i form av sin helikoptermamma.


Lena    •     •   http://thelenaelisastory.blogg.se

Usch de där perioderna känner man väl igen, inte roligt men kan vara väldigt skönt också. Jag kollar endast på 2 serier veckovis just nu och en annan serie som jag maratonkollar och det är väldigt skönt faktiskt måste jag erkänna!

Svar: Skönt att jag inte är ensam om att uppleva de där perioderna! Det låter ju som ett perfekt tempo måste jag säga :) man ska ju titta för sin egen skull och ingen annans!
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Åh jag vill så gärna ha ett sånt där stort och bra seriemaraton, men jag är verkligen inte sugen på en enda existerande serie just nu. Känns som jag redan sett allt bra som jag vill se... :/

Svar: Du är inte sugen på Curb Your Enthusiasm då? :)
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Jag var sugen på den när jag först skaffade HBO Nordic, men när jag läste det du skrev om att det är "pinsam humor" så blev jag faktiskt lite avskräckt... Avskyr att sitta och skämmas över karaktärerna... Förhoppningsvis håller det sig inom en gräns som jag kan ta, för jag har länge varit nyfiken på den serien och vill ha sett den någon gång.

Svar: Haha okej, då kanske det inte är en serie för dig! Jag älskar pinsam humor 😂 Hela serien går ut på pinsam humor, skulle jag säga!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype