'90s movie tag

❄️ Det här ett inlägg i samarbete med  FELICIAELSAEMELIEKARIN och LOVISA. ❄️
Varje onsdag publicerar vi inlägg under ett gemensamt tema.
Du finner samtliga inlägg i kategorin "samarbete".
 
Snart är det vår och då kan jag ta bort snöflingorna från tema-inläggen! Eftersom vi har haft ca -7-8 grader här de senaste dagarna kan det lugnt konstateras att vintern är kvar. Det är dock väldigt mysigt att få lite sol och kyla för en gångs skull, i stället för grå moln och slask! 
 
Den här veckan kör vi en 90-talstag. 90-talet var ett riktigt maffigt årtionde för filmproduktion, även om 00-talet är snäppet bättre, enligt mig! Här är mina favoriter (som har varit väldigt svåra att välja ut, ska tilläggas) och några filmer jag inte har sett än men vill se! Mina favoriter hänger inte så mycket ihop med hur kritikerrosade de är, eftersom jag var väldigt liten när jag såg de flesta för första gången! Vilka är dina favoritfilmer från 90-talet? 
 
💜💜💜 Favoriter, utan inbördes ordning:💜💜💜
 
samt
Notting Hill
Sova med fienden
Rädda Menige Ryan
Den gröna milen
Nio månader
 💜💜💜💜💜 💜💜💜💜💜 💜💜💜💜💜 💜💜💜💜💜 💜💜💜💜💜 💜💜💜💜💜
 
🌈🌈🌈90-talsfilmer jag vill se🌈🌈🌈
🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈
 
☹️☹️☹️Filmer jag inte gillar☹️☹️☹️
☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️
 
Bildkälla/Image source: © throwbackblr


Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

A Few Good Men är riktigt bra, stort tips. Och såklart Schindler's List. Fantastisk men såså hemsk. Håller med om många av dina favoriter!

Svar: Den måste jag se!!! ”You can’t handle the truth” är ju ett klassiskt citat!
seriereflektioner.blogg.se

film&serier bloggen    •     •   http://filmandserier.blogg.se

Jurassic park, älskar verkligen de filmerna! + jumanji är inte fy skam den filmen heller! OCH sen gillar jag också Never been kissed med Drew Barrymore!

Svar: Aah, jag har aldrig sett hela Never Been Kissed faktiskt!
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://thelenaelisastory.blogg.se

Jag gillar inte heller Pretty Woman mer än musiken haha

Svar: Så skönt att inte vara ensam!!! :D
seriereflektioner.blogg.se

Emelie    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Jag tror jag tyckte om Pretty Woman!! Kommer inte riktigt ihåg. Älskar dock Sleepless in Seattle!

Svar: Jag tyckte inte om Pretty Woman då jag såg den för första gången i vuxen ålder och bara tyckte att det var en kvinnofientlig sörja!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype