En tisdagslista

Nu efter påsk är det idag en tisdag som känns som en måndag. Antagligen kommer hela veckan att kännas lite förskjuten. I det här inlägget har jag gjort en lista som jag har satt ihop själv, för att försöka sammanfatta läget med mina serier just nu. 
 
Listan är
Jag ska äntligen få se
Min önskan just nu
Jag förstår inte
Min favoritkomedi just nu
Mitt favoritdrama just nu
Den absolut bästa serien just nu
Jag har tillfälligt lagt på hyllan
Lite då och då tittar jag på
Av en slump tittar jag på 
Den knäppaste serien just nu 
Jag saknar
Jag är likgiltig inför
Jag är tacksam för
Jag ser fram emot
En ny serie jag vill se är 
Ett tips jag vill dela med mig av just nu
 
 
Jag ska äntligen få se And Then There Were None! Huruvida det är smart att titta på serien innan jag har läst boken återstår att se, för det är så det kommer att bli. Målet är att även se den nya miniserien Ordeal by Innocence, som även den är baserad på en Agatha Christie-deckare. Jag ser den främst för att den har Matthew Goode och fantastiske Bill Nighy i rollistan.
 
Min önskan just nu är att Viaplay ska ta in fler säsonger av The Last Man on Earth.
 
Jag förstår inte varför HBO Nordic inte har tagit in American Crime Story. Jag vet att Netflix har den första säsongen, men det känns som en TYPISK serie för HBO att ta in. Jag hade velat se avsnitten veckovis i bra kvalitet!
 
 
Min favoritkomedi just nu är Silicon Valley - äntligen är den tillbaka! 
 
Mitt favoritdrama just nu är helt klart The Good Fight. Det känns tyvärr som att många missar den här serien. Du behöver inte ha sett föregångaren The Good Wife - det har inte jag gjort!
 
 
Den absolut bästa serien just nu är, utan tvekan, Blue Planet II. Sällan gråter jag till serier som jag gråter till den här! Det är en spekakulär skildring av den mest outforskade miljön på planeten: havet. Berättarröst är den legendariske Sir David Attenborough och musiken har komponerats av ingen mindre än den like legendariske Hans Zimmer. Rysningar är oundvikliga. Många gånger förstår jag inte ens hur de har lyckats filma så bra. Ni vet väl om att ni ser avsnitten gratis på SVT Play? Välj den engelska versionen för att få Attenboroughs berättarröst. Passa på innan de försvinner! 
 
Jag har tillfälligt lagt på hyllan serierna How to Get Away with Murder, Modern Family och Brooklyn Nine-Nine på hyllan; inte för att jag inte vill se dem, utan för att jag vill se dem i bra kvalitet. 
 
 
Lite då och då tittar jag på Arkiv X och Mozart in the Jungle.
 
Av en slump tittar jag på alla avsnitten av That '70s Show. 
 
Den knäppaste serien just nu är utan tvekan Riverdale. Jag tror nog att ni håller med mig va? Vad tusan försiggår i den serien egentligen? Trots allt är jag ändå intresserad av att titta. Nu har den dock ett litet uppehåll IGEN.
 
 
Jag saknar Curb Your Enthusiasm SÅ MYCKET.
 
Jag är likgiltig inför Suits. Säsong sju (!) hade premiär i veckan och jag tittar, men det känns som intet nytt under solen. Ärligt talat är Harvey Specter det enda som lockar med serien. När Mike och Rachel väl försvinner undrar jag om det är lönt att ens fortsätta titta. Dock vill jag såklart se färdigt hela serien, när jag har följt den så länge. 
 
 
Jag är tacksam för att jag har väldigt kvalitativa serier på min lista. Jag börjar bara följa serier jag är genuint intresserad av, för varför ödsla tid på tråkigheter? 🌞 Billions är en sådan kvalitativ serie. 
 
Jag ser fram emot att planera vilken serie jag ska se i sommar. Förra gången var det Orange is the New Black vars fem säsonger jag lyckades se. Det är alltid roligt att ha ett sommarmaraton! Har ni några tips får ni gärna komma med dem redan nu.
 
 
En ny serie jag vill se är Trust, som jag har sett fram emot under en längre tid. Tacksamt nog finns den på HBO Nordic.
 
Ett tips jag vill dela med mig av just nu är att SVT Play tillhandahåller hela den första säsongen av The Bold Type! Vilken grej va? Jag vill titta! Hoppas jag hinner innan avsnitten försvinner den 16 jan 2019, men det borde jag!
 
Bildkällor/Image sources: IMDB, IMDB, IMDB, IMDB, IMDB0, IMDB1, IMDB2


sannasserier.blogg.se    •     •   http://sannasserier.blogg.se/

Känner precis likadant ang Suits, är inte alls sugen på att se den serien längre men jag har följt den så länge så känns som jag måste. Och the good fight är grymt bra! MEN om du inte sett the good wife så har du bannemig missat någonting, den serien är sååå grym!

Svar: Jag planerar att se The Good Wife någon gång! Kanske gör jag det till mitt sommarmaraton!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype