När kommer serierna tillbaka?

Dessa är de serier jag följer. 😄 Jag brukar ha för vana att några gånger per år göra en ordentlig lista som innehåller information om en serie har blivit förnyad, och när det  i så fall är tänkt att den nya säsongen ska ha premiär. Den senaste listan var i april. Nu inför hösten känns det lägligt att uppdatera listan! Det här är alltså just de serier jag själv följer, men jag hoppas och antar att många av er läsare följer en del av serierna på listan. Vilken serie ser du mest fram emot (även om den inte finns med i listan)? 🙂
 
Datumen är angivna enligt när vi har tillgång till avsnitten i Sverige.
 
Officiellt förnyade
 
Arkiv X 
Säsong 11 kommer någon gång under 2017/2018. 
 
 
American Crime Story
Då det här är en antalogi-serie, d.v.s. en serie som har olika handlingar för varje säsong, kommer titeln för säsong två att vara American Crime Story: The Assassination of Gianny Versace. Säsongen förväntas ha premiär under tidiga 2018, troligtvis under februari månad.
 
Better Call Saul
Säsong fyra kommer att innehålla 10 avsnitt och premiären sker under år 2018.
 
Billions
Fartfyllda dramat Billions lär troligtvis komma tillbaka med sin tredje säsong under vintern 2018.
 
 
Brooklyn Nine-Nine
Redan 27 sep (svensk tid) får vi återse de härliga NY-poliserna i en femte säsong av Brooklyn Nine-Nine. Jag längtar!
 
Divorce
Jajamen, Divorce är förnyad för en andra säsong som kommer att dyka upp redan under 2017! Efter att det gick så dåligt för serien Doubt är jag glad över att Steven Pasquale joinar serien som SJP:s kärleksintresse!
 
Game of Thrones
Det känns lite too soon att prata om den sista säsongen av Game of Thrones, som just avslutade sin senaste säsong med bravur. Den åttonde säsongen förväntas ha premiär inte förrän år 2019! Kan vi ens förstå hur lång tid det är, kära ni.
 
GLOW
Seriens första säsong släpptes ganska nyligen och blev raskt förnyad av Netflix. Min gissning är att säsong två kommer tillbaka under 2018 års ljuvliga sommarmånader.
 
 
Good Behaviour
Redan 16 oktober (svensk tid) får vi återse Michelle Dockery i en spännande säsong två. 
 
Grace and Frankie
Underbara Grace & Frankie återkommer för en fjärde säsong som kommer att ha premiär år 2018 (det brukar släppas en säsong varje år). 
 
How to Get Away with Murder
Snart smäller det! En av de mest spännande serierna på mitt schema kommer tillbaka med en säsong fyra den 29 september (svensk tid). Trailer kommer på tisdag (svensk tid).
 
FEUD
I sann Ryan Murphy-anda kommer säsong två av FEUD att handla om något helt annat än den första säsongen. I det här fallet blir det prins Charles och prinsessan Diana som kommer att stå i fokus. I min mening är det en mycket mer lovande premiss än den mellan Bette och Joan, som trots det var mycket underhållande.
 
Fleabag 
Fleabag kommer tillbaka, och ingen är gladare än jag! Dessvärre kommer Phoebe Waller-Bridge vara så upptagen med sin Han Solo-spinoff och annat att säsong två inte har premiär förrän 2019!
 
 
Modern Family
En kär serie som kanske aldrig kommer sluta sändas (skämt åsido) har både en nionde och en tionde säsong bekräftad. Det känns som att säsong tio vore en bra säsong att avsluta med, men man vet aldrig. Säsong nio visas i alla fall med start den 28 september för oss i Sverige.
 
Mozart in the Jungle
Mozart in the Jungle har förnyats för en fjärde säsong och följer serien sitt tidigare mönster lär den väl komma tillbaka i december.
 
Narcos
Succéserien blev förnyad för två nya säsonger på en och samma gång förra året, så nu när säsong tre precis har släppts lär det väl dröja ungefär ett år innan nästa säsong kommer. 
 
New Girl
Det var oklart in i det sista huruvida New Girl skulle få ytterligare en säsong men ganska långt efter säsongsfinalen blev det officiellt att det kommer en säsong sju som blir seriens sista. Vi får dock inte återse serien förrän 2018.
 
 
Outlander
Världens drömmigaste serie Outlander kommer tillbaka med sin tredje säsong nu på söndag (hypen!), vilket innebär att vi kan se den på måndag (11 september). Serien är sedan tidigare förnyad med även en fjärde säsong och vi hoppas givetvis på fler.
 
Riverdale
Säsong två kommer 11 oktober.
 
Santa Clarita Diet
Säsong två kommer 2018.
 
Silicon Valley
Den bästa komediserien jag vet återkommer med en femte säsong, men tyvärr utan Erlich Bachman. 🙁 Det lär väl bli någon gång i april som serien kommer tillbaka.
 
Stranger Things
Till skillnad från seriepremiären som skedde förra sommaren kommer säsong två att pricka in Halloween den här gången. Eller ja, nästan i alla fall: den 27 oktober är det som gäller. Det bästa av allt är att alla avsnitt släpps på en gång, såklart! 
 
 
Teen Wolf
Teen Wolf sänder just nu sin sista säsong. Jag bara måste kolla ifatt!
 
The Crown 
Säsong två av detta kritikerhyllade drama har premiär 8 december.
 
The Girlfriend Experience
Säsong två innehåller en helt annan handling och hur det kommer att utspela sig får vi reda på den 6 november (svensk tid).
 
The Good Fight
Säsong två kommer någon gång under 2018.
 
The Ranch
The Ranch släpper klumpvis 10 avsnitt var gång. Efter att säsong två (del tre) kom i somras, borde premiären av del fyra ske någon gång innan årsskiftet, då det har bekräftats på Twitter att avsnitten kommer innan 2017 är över. De tidigare släppen har varit 1 april 2016, 7 oktober 2016 och 16 juni 2017.
 
The Young Pope
Det blir ingen säsong två av den uppskattade serien med Jude Law som påven Pius XIII. Serien är dock inte heller helt nedlagd, utan det kommer en fortsättning som kommer att heta The New Pope, med samma regissör (Paolo Sorrentino) men ett helt nytt cast. Produktionen lär starta sent under nästa år, så det dröjer nog innan vi får se resultatet.
 
Unbreakable Kimmy Schmidt
Det blir förmodligen under våren 2018 som komediserien kommer tillbaka med säsong fyra.
 
 
Younger
Younger blev tidigt förnyad för en femte säsong med 12 avsnitt och den lär ha premiär under 2018.
 
Ännu inte officiellt förnyade
Clique
Crashing
Master of None
Suits
Vi är mitt uppe i sjunde säsongen av Suits, men ännu är en säsong åtta inte fastställd!
 
Bildkälla: Popsugar, EW, Good Behavior FB, Just Jared, Outlander FB, Teen Wolf FB, Younger FB.


Fatima    •     •  

Har du koll på om det blir något nytt med The Fall och The affair? ;)

Svar: Jag följer inte de serierna men eftersom jag är snäll så letade jag upp det åt dig ;) The Falls öde verkar ännu lite oklart, d.v.s. inte definitivt nedlagd eller förnyad, men The Affair får en fjärde säsong som verkar komma någon gång i höst (inget exakt datum fastställt). :)
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

längtar verkligen ihjäl efter Stranger Things !!!

Svar: Kuuuul! Det är en mycket bra serie men det är inte den jag längtar mest efter. Vet du vad jag längtar efter? OUTLANDER! Du måste se!
seriereflektioner.blogg.se

Evelina    •     •   http://www.ewelinasbokblogg.blogspot.se

Längtar verkligen tills Brooklyn Nine Nine drar igång igen!

Svar: You and me both, gurl!
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

sv: Jag vet men har så svårt för allt som utspelar sig långt bak i tiden bara. Vet att alla pratar jättegott om den så blir därför lite mixad så kaaaanske :).

Svar: Det har jag också svårt för (tycker historieserier är jättetråkiga) men Outlander är SÅ bra
seriereflektioner.blogg.se

Nelly    •     •  

Jag ser mest fram emot Stranger Things och Divorce! :)

Svar: Vad roligt att även du gillar Divorce! :D Det var en serie som överraskade mig med hur bra det var, faktiskt
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype