Höstens mest intresseväckande nya serier

 
Dynasty
En modern version av Dallas (samt en reboot av gamla Dynasty) som har fångat mitt intresse. 12 oktober kan vi i Sverige se denna nya CW-serie. Risk för flopp, men jag är villig att ge det en chans.
 
 
Ghosted
2 oktober får vi se Adam Scott och Craig Robinson undersöka paranormala aktiviteter i denna komediserie och jag är redan hooked.
 
 
Mindhunter
Det här är nog den serie jag är mest nyfiken på. Vad krävs för att ta sig in i sinnet hos en seriemördare? I denna serie som utspelar sig år 1979 med Jonathan Groff i huvudrollen får vi svaret. 13 oktober släpps serien. Jag vet inte varför, men redan nu känns det som att serien kommer att bli en succé. Vi får se.
 
 
The Deuce
11 september, men det första avsnittet finns redan på HBO Nordic. 
 
 
Top of the Lake: China Girl
SundanceTV visar denna otroligt mörka serie - ett kriminaldrama med ämnen som rasism, klassförakt och sexhandel i fokus. Det finns redan en säsong ett från 2013, men serien ska skifta fokus under den nya säsongen (kriminaldraman behöver man sällan följa ända från start). Jag är mest intresserad då ingen mindre än Nicole Kidman innehar en roll, och jag älskade henne i Big Little Lies (gjorde vi inte alla det?). 14 september finns avsnitten tillgängliga för oss i Sverige.
 
ClaimFame, IMDB, The Hollywood Reporter, Digg, IMDB.


Lena    •     •   http://nouw.com/moonshinelullaby

Såååå intressant med Mindhunter

Svar: Visst låter det lockande? Kul att se Jonathan Groff i något så annorlunda, tycker jag :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype