5 miniserier att se i helgen (del 2)

🍁 En höstig fredagshĂ€lsning till er! 🍁
 
Inför förra helgen tipsade jag om fem stycken miniserier som passar bra att titta pĂ„ under en helg. Varför inte passa pĂ„ att fortsĂ€tta med ett vinnande koncept, tĂ€nker jag. I det föregĂ„ende inlĂ€gget hittar du frĂ€mst serier som ligger ute pĂ„ HBO Nordic och Netflix. I dagens inlĂ€gg tipsar jag om ytterligare mĂ„ste-se-miniserier som alla har fĂ„tt bra betyg av kritiker och du hittar dem pĂ„ lite andra plattformar, sĂ„som CMORE.  Det Ă€r flera historiskt inriktade serier, men Ă€ven ett par moderna. Vill du titta pĂ„ samtliga serier i bĂ„da inlĂ€ggen har du nu kanske 10 helger rĂ€ddade framöver. 😉 Om du Ă€r en sann bingareÂč kanske du till och med hinner med tvĂ„ stycken per helg. Har du kanske redan sett nĂ„gon/nĂ„gra av serierna jag har tipsat om nedan? BerĂ€tta vad du tyckte om den/dem!
 
 
The Night Manager - totalt ca 6 timmar (6 avsnitt), 8.2 i betyg pÄ IMDB
Hugh Laurie OCH Tom Hiddleston i en och samma serie? Om inte det Àr inbjudande nog sÄ vet jag inte vad. The Night Manager Àr en miniserie som har vunnit mÀngder av priser, dÀribland 3 Golden Globes till huvudrollsinnehavaren Tom Hiddleston samt birollerna spelade av Hugh Laurie och Olivia Colman. The Night Manager handlar om en "nattchef" pÄ ett hotell i Kairo som rekryteras till att infiltrera en vapenhandlares innersta cirkel.
 
Var kan du se den?
PĂ„ CMORE.
 
 
SvÀrdet och spiran (The Pillars of the Earth) - totalt ca 9 timmar (9 avsnitt), 8.1 i betyg pÄ IMDB
Om inte beskrivningen "Set against a backdrop of war, religious strife and power struggles which tears lives and families apart."ÂČ kan fĂ„ dig intresserad, kanske rollistan - bestĂ„ende av Ian MacShane, Matthew Macfadyen, pre-Hawkings/Danish Girl/Newt Eddie Redmayne och Hayley Atwell - kan fĂ„ dig pĂ„ kroken? Detta kostymdrama har kanke inte upptĂ€ckts av alltför mĂ„nga, men de som har sett serien hyllar den till skyarna! Tre Golden Globes-nomineringar talar vĂ€l sitt tydliga sprĂ„k.
 
Var kan du se den?
PÄ Youtube (i ganska dÄlig kvalitet), tro det eller ej.
 
 
Liar - hittills totalt ca 2 timmar och 25 min men det ska slÀppas ytterligare 2 timmar och 25 min material till (3 avsnitt ligger ute, 6 avsnitt kommer totalt), 7.0 i betyg pÄ IMDB
En pĂ„gĂ„ende och rysligt spĂ€nnande serie Ă€r Ă„rets brittiska tillskott Liar. Förbered dig pĂ„ att ifrĂ„gasĂ€tta dina intuitioner och hur du egentligen lĂ€ser av mĂ€nniskors beteenden. Ögongodiset Ioan Gruffudd spelar den ryktbara kirurgen Andrew Earlham och fantastiska Joanne Froggatt spelar lĂ€rarinnan Laura Nielson. Jag vill tipsa om den hĂ€r serien dels för att den Ă€r pĂ„gĂ„ende (dĂ„ Ă€r det ju extra roligt att hĂ€nga med) och dels för att den Ă€r himla bra i min mening. Alla serier har sina brister men för mig Ă€r det tillrĂ€ckligt om en serie fĂ„r mig att sitta pĂ„ stolskanten, beredd att trycka play pĂ„ nĂ€sta avsnitt sĂ„ fort eftertexterna börjar rulla.
 
Var kan du se den?
PĂ„ HBO Nordic.
 
 
11.22.63 - totalt ca 8 timmar (8 avsnitt), 8.2 i betyg pÄ IMDB
HÄll i hatten, för hÀr fÄr du ett serietips som nog kan passa Àven den mest krÀsna serietittaren. En högstadielÀrare reser tillbaka i tiden för att förhindra mordet pÄ presidenten John F. Kennedy! Hur spÀnnande som helst! I serien fÄr vi bland annat se ansikten som Josh Duhamel (Transformers), Sarah Gadon (kommande serien Alias Grace), Chris Cooper (American Beauty) och givetvis allas favorit att hatÀlska: James Franco (127 timmar). 
 
Var kan du se den?
PĂ„ Viaplay.
 
 
Stolthet och fördom - totalt ca 6 timmar (6 avsnitt), 9.0 i betyg pÄ IMDB
Vilket bÀttre sÀtt kan du tÀnka dig att tillbringa helgen, Àn att se en ung Colin Firth strosa runt i rysch och trikÄ? Jag tÀnkte vÀl det. Klassikern Stolthet och fördom har Äterkommit i mÄnga format genom Ären men 1995 Ärs version Àr en favorit hos mÄnga. Du behöver endast spendera ca 6 timmar och sÄ har du plötsligt tagit dig igenom en hel serie. Det lÄter vÀl lovande va?
 
Var kan du se den?
Av en ren slump sÄg jag att alla avsnitt finns tillgÀngliga pÄ CMORE men BARA FRAM TILL IDAG! Skynda dig att spendera fredagen pÄ bÀsta sÀtt! Dessutom sÄg jag att man fÄr tvÄ veckor gratis vid registrering. Passa pÄ! Obs: ej sponsrat.
 
Âč bingare = binge-watcher se binge-watching = att se sin favoritserie i strĂ€ck med hjĂ€lp av streamingtjĂ€nster.
 
BildkÀlla/Image source: IMDB, IMDB, IMDB, IMDB, Discover Mag.


Felicia    ‱     â€ą   http://frokentv.se

ÄÄÄh! Stolthet och fördom = enda kostym dramat jag gillar tror jag, haha :D

Svar: Hihi, Mr. Darcy :D TÀnk att Mark Darcy i Bridget Jones Àr inspirerad av Mr. Darcy!
seriereflektioner.blogg.se

Lena    ‱     â€ą   http://nouw.com/moonshinelullaby

ÄLSKAR SvĂ€rdet och Spiran och castet Ă€r helt perfekt. Även Sam Claflin Ă€r med i den :)

Svar: Är Sam Claflin med?! Jag har inte sett serien, men dĂ„ bara mĂ„ste jag ju se den :'D
seriereflektioner.blogg.se

Lena    ‱     â€ą   http://nouw.com/moonshinelullaby

Ja han spelar Alienas (Hayley Atwell) bror :D










Kom ihÄg mig?
VĂ€lkommen till bloggen Seriereflektioner!
HÀr bloggar jag om allt det senaste i serievÀrlden och dÀrtill Àven nÄgot om filmer. Letar du efter de bÀsta tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rÀtt! HÀr skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att fÄ höra av dig i kommentarsfÀltet!
Vill du kontakta mig Àr du vÀlkommen att höra av dig till den e-mail som stÄr i menyn ovan.

HannaVic logotype