Veckans tema: Överskattat

Det här ett inlägg i samarbete med  FeliciaElsaEmelieKarin och Lovisa.
Varje onsdag publicerar vi inlägg under ett gemensamt tema. Du finner samtliga inlägg i kategorin "samarbete".
 
Den här veckan kör vi på ett riktigt roligt tema, i alla fall att skriva om! Temat är överskattat, och det är väl en lite klurig kategori att fundera ut, men det är ju utmaningar som är roligast! Det här är dessutom ett inlägg som kan röra upp känslor, eftersom det sällan är att alla håller med varandra om såna här listor. 
 
Överskattade serier, enligt mig:
 
 
Gossip Girl
Need I say more? Låt oss inte glömma att alla glorifierar Chuck som i det första avsnitten förgrep sig på Jenny. Lätt att förlåta en som begår sexuella övergrepp much? Jag har inte sett mer än första säsongen men har hört att det inträffar andra tveksamma liknande händelser i serien.
 
 
The Simpsons
En serie som hade kunnat hålla i ett par säsonger, definitivt. Frågan är nu om det ens är någon som tittar på den här serien längre. Borde det inte finnas en gräns för att låta en serie fortgå i det oändliga?
 
 
The Big Bang Theory 
Jag har tittat på många ströavsnitt av TBBT men jag har aldrig förstått tjusningen med showen. Det är liksom bara som en rörig cirkus där man inte vet om man ska skratta eller gråta åt djuren. Jag tror till och med att TBBT-fansen själva inser att serien är överhypad.
 
 
Mr Robot
Endast ett fåtal avsnitt in i första säsongen inser jag hur lite serien faktiskt lever upp till mina förväntningar på den. Blir det bättre? Det är en genuin undran.
 
 
The Vampire Diaries
Den här serien har jag bara sett ströavsnitt av, men jag vet hur stor hypen var och jag vet att serien omöjligt kan ha levt upp till den hypen. Punkt.
 
 
Peaky Blinders
Den största peaken med den här TV-serien måste väl vara en ursäkt till att få titta på Cillian Murphys ansikte under flera timmar. 
 
Vilka TV-serier tycker du är de mest överskattade och varför?
Vädra gärna din mest kontroversiella åsikt! 🙂
 
Bildkällor/Image sources: wikia, purefandom, USA Network, Västerbottenkuriren, hulu


Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Neeeej, inte Peaky Blinders! Håller med om alla andra, men inte den. Visst är Cillian Murphy fin att titta på, men det finns mycket annat som gör den serien bra. Tycker inte den är så överskattad heller, eftersom det inte är särskilt många som sett den (i mina kretsar i alla fall).

Vampire Diaries däremot, är definitivt överskattad. Men är inte alla ungdomsserier det egentligen? Jag har följt den väldigt länge, men det är mer av ett guilty pleasure (som ibland inte ens blir ett pleasure) än något att fascineras över.

Svar: Jag vet inte så många som tittar på Peaky Blinders just nu, men det beror väl på att den inte sänds för tillfället... Däremot tittar nästan alla mina vänner på den, och jag vet att många bloggare gör det också. Det sjuka är att jag nog kommer att börja titta på serien igen, för jag vill verkligen ge den en chans! Det var bara det att när jag hade sett ett par avsnitt fick jag höra att serien fortsätter likadant, och eftersom jag inte hade fastnat vid det laget antog jag att jag inte skulle göra det heller.
Jag tycker inte att en ungdomsserie behöver vara överskattad bara för att den är en ungdomsserie - PLL var t.ex. riktigt bra en gång i tiden, i mitt tycke.
seriereflektioner.blogg.se

Film&serier bloggen    •     •   http://filmandserier.blogg.se

The big bang theory som är så bra, ÄLSKAR typ den serien :) tvd vad bra till en början men tappade mkt i slutet.

jag tror dock jag inte har någon serie som jag tycker är överskattad. Eller låt mig få tänka på saken en stund till (:

Svar: Haha, jag förstår verkligen hur det känns att gilla en serie som TVD som egentligen kanske inte är världens bästa serie, men som man bara inte kan släppa besattheten av. TBBT är dock inte i min smak, det vidhåller jag. ;)
Tänk och återkom gärna!
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

Jag gillade 2 första säsongerna (då alla fall) av gossip girl men resten är nästan plågsamt dåligt. TBBT är sååå överskattat !!! TVD gillar jag för det mesta :).

Svar: Haha, roligt att få input från någon som har följt serierna :) Har förstått att Gossip Girl tappade en del i de sista säsongerna och att man blir besviken på vem som är Gossip Girl (jag har inte tagit reda på vem än, ifall jag någonsin får för mig att guilty pleasure-titta).
seriereflektioner.blogg.se

Karin    •     •   http://karinsuniversum.se

Gossip Girl är en favvo men jag vet egentligen inte alls varför. För den är inte jättebra... haha! Går emot mig själv väldigt mycket. Och ja, Chuck är ett svin och det förhållandet med han och Blair är så himla infekterat och dåligt.

The Vampire Diaries är heller ingen jättebra serie. Men var helt besatt av den under dess tredje säsong (lätt den bästa). Förstår ändå fascinationen av den.

The Simpsons är bra! Men de senaste säsongerna har varit väldigt svaga och en kan nästan hålla sig till de tidigare.

Svar: Jag tror att Gossip Girl är en favorit hos de som brukade följa serien back in the days. Jag tittade aldrig då och jag förstår inte hur jag skulle kunna fortsätta titta på serien idag, när man har sett så många andra bra serier och skaffat sig en viss smak.
Jag förstår absolut fascinationen över TVD, eftersom det är mer av en ungdomsserie och sådana skapar lätt trogna fans. :D
seriereflektioner.blogg.se

Nelly    •     •  

Hahaha, kul att jag gillar de flesta av dessa serierna!
Simpsons har jag dock otroligt svårt för, och Big bang theory har kanske sett bättre dagar.. Gossip girl gillar jag men liksom på det sättet man gör med serier man sett för länge sedan!!

Svar: En serie kan ju vara bra och samtidigt överskattad :) Om en serie är hyllad som jättebra men egentligen bara är bra, så är den ju överskattad, till exempel. Förstår fullständigt att man har guilty pleasures och så också :D herregud, jag har hur många guilty pleasures som helst, haha!
seriereflektioner.blogg.se

Anonym    •     •  

Gossip girl är väldigt bra, MEN alla romantiserar Chuck och Blairs förhållande som var väldigt toxic och destruktivt, inte särskilt goals. Sedan blev man allmänt trött på att det ständigt skulle vara drama och bråk om och om igen. Det som gör Gossip girl så bra är just New York-känslan, alla snygga kläder och den atmosfären.

Svar: Jag kan verkligen tänka mig det! Chuck är k romantiserad mansgris.
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype