Streamingtips: Suburra

 
Titel: Suburra: la serie
År: 2017
Antal säsonger: 1 (hittills)
Antal avsnitt: 10
Genre: Action, kriminalserie
Betyg på IMDB: 8.1/10
 
Suburra är Netflixs första italienska originalserie som är en sorts prequel till Stefano Sollimas film Gomorrah från 2015. Här utlovas spänning i form av våld, gangstrar, tvivelaktiga kardinaler, droger, orgier och annat vansinne i Roms vackra miljö. Något jag börjar rekommendera i allt större utsträckning är att våga ge utländska serier en chans! Det finns ju undertext av en anledning, och ni vet själva att några av våra svenska serier har gått mycket bra utomlands: Äkta människor, för att nämna en. Allt tack vare att folk faktiskt ger serien en chans! Det känns som att det går bra för italiensk TV just nu. Paolo Sorrentinos The Young Pope gjorde ju tittarsuccé vid den här tiden förra året.
 
Här ligger Netflix bakom produktionen och med 8.1 i betyg på IMDB kan man förvänta sig hög kvalitet. Titta bara på trailern nedanför! Det här brukar inte vara den typ av serie som jag dras till, men jag ser fram emot att spela de blott tio avsnitt som finns tillgängliga sedan bara några veckor tillbaka. Vet du inte vad du ska titta på ikväll så är det här en garanterat spännande serie. Min gissning är att det är en sådan serie som passar extra bra att titta på tillsammans med en partner.
 
 
Bildkälla/Image source: IMDB


Netti Starby    •     •   http://nettistarby.blogg.se/

Bra tips! :-D Kramis

MALIN    •     •   http://malinkirstine.se

Svar: Nej på matnatten eller? Så sjukt! Vi gick 10 restauranger på 6 timmar haha. Kram

Svar: Exakt, på matnatten! Han lär väl komma med i Guiness Book of World Records nu :D
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype