Gunpowder - Ny BBC-serie med Kit Harington

 
Gunpowder - en serie som jag fram till nu inte ens visste något om har lyckats få mig extremt förväntansfull inom loppet av ingen tid alls. Det är en kommande serie från BBC One med ingen mindre än Kit Harington i huvudrollen, och Liv Tyler i en av rollerna. Dramat ska handla om den brittiska aktivisten Guy Fawkes och en grupp provinsiella katolikers plan att revoltera mot House of Lords (brittiska överhuset) och döda kung James I under början början av 1600-talet. Om du vet någonting om den här händelsen sedan tidigare (det gör inte jag) så ska den här serien tydligen visa att det hela inte riktigt gick till som man kanske tror.
 
Två saker får mig extra intresserad och det är givetvis att få se Kit Harington i något annat än Game of Thrones samt faktumet att BBC ligger bakom produktionen. Det bäddar för kvalitet, säger mina erfarenheter mig.
 
21 oktober släpps serien i Storbritannien.
 
Spana in trailern här! Är ett historiskt och verklighetsbaserat drama något som kan tänkas falla dig i smaken?
 
Bildkälla/Image source: IMDB


Lena    •     •   http://nouw.com/moonshinelullaby

Tack för tipset hade inte heller hört talas om denna! :)

Svar: Härligt!
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Svårt för mig att se skådespelare från Game of Thrones i något annat, av någon anledning... Kit Harington ÄR Jon Snow. Så är det bara, haha! Förhoppningsvis känner jag annorlunda efter att ha sett några avsnitt av denna serien.

Svar: Så är det! Det är därför det ska bli spännande (och samtidigt sjukt konstigt) att se honom i något annat!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype