Veckosammanfattning av v. 47 (thanksgivingvecka)

Veckans sammanfattning innehåller bara fyra serier, eftersom HTGAWM nu har uppehåll och så även Riverdale. Det är nästan skönt att Riverdale har ett litet uppehåll den här veckan, för jag känner att en liten paus från den serien kan vara välbehövlig. Två thanksgivingavsnitt fanns bland mina serier den här veckan! 
 
Den här veckan var extra rolig eftersom jag blev tillfrågad av redaktionen på blogg.se om jag kunde tipsa om två doldisserier på Netflix! Vi är fyra stycken, bland annat min samarbetspartner Felicia, som har tipsat om serier i artikeln som ni hittar här
 
 
Outlander s3 e10 - "Heaven and Earth"
Nu är det bara tre avsnitt kvar av vad som hittills har varit en spännande säsong tre av Outlander. Jamie och Claire har både hunnit med att återförenas och nu blivit åtskilda igen. Veckans avsnitt är halvintressant, mest eftersom vi nu tvingas se Jamie och Claire på olika håll. Stackars Jamie som är inlåst! Jag förstår dock Fergus som har problem med att släppa honom fri, eftersom han har så mycket att riskera. När Claire tar mod till sig och följer den välvilliga kvinnans råd om att hoppa i vattnet (!) med en liten flotte som hjälp jublar jag inombords! Nu väntar en rafflande uppföljning om huruvida hon kommer lyckas förhindra hängningen av Jamie. JAG VISSTE ATT DUMPANDET AV KROPPEN I TUNNORNA MED MINTLIKÖR VAR ILLABÅDANDE (titta; jag skrev det här). 
 
 
Good Behavior s2 e6 - "It's No Fun If It's Easy"
Först och främst är jag så imponerad av Michelle som ju är brittisk men som lyckas övertyga så himla bra med sin amerikanska dialekt. Kudos! Hennes briljanta skådespel påminner mig om att jag måste börja titta på den nya serien Godless asap. Veckans avsnitt av Good Behavior handlar till viss del om dialekter. I avsnittet får vi nämligen träffa Lettys mormor som spelas av ingen mindre än Holland Taylor (känd från bland annat Two and a Half Men). Det visar sig att Lettys mormor Alice fejkar en brittisk accent inför sin make. Ouch! Maken spelas av ingen mindre än brittiska skådspelaren Charles Shaughnessy, även känd som Mr Sheffield från TV-serien The Nanny! Här gör han dock en sydstatsaccent. Jag tycker att avsnittet är intressant som vanligt, även om det hela kulminerar i en fantastisk tvist i slutet. Jag blir fullkomligt överraskad av händelserna som adderar en extra wow-faktor till avsnittet. 
 
 
Brooklyn Nine-Nine s5 e7 - "Two Turkeys"
Jag gillar det här årets BNN:s thanksgivingavsnitt - mycket! Det är kul att se Jake och Amys föräldrar träffa varandra och jag vet inte om det är till följd av allt familjedrama, men Jake och Amy har för en gångs skull en härlig kemi. Polischefen Holt försöker lösa mysteriet med den försvunna pajen och även om det ganska snart står klart vem som är den verkliga tjuven är det roligt att se Holt försöka lista ut vem som är skyldig. Jag skrattar rätt ut när Holt förhör Rosa, Terry och Charles i förhörsrummet och skriker dem i ansiktet! Se gärna klippet. 🤗
 
 
Modern Family s9 e15 - "Winner Winner Turkey Dinner"
Det här avsnittet sändes redan förra veckan, men jag ville se det under rätt vecka, d.v.s. nära Thanksgiving. Avsnittet börjar bra men det är lite rörigt i mitten när man får se alla familjemedlemmar misslyckas med sina uppgifter. Jag tycker dock att avsnittet slutar bra, när Phil lyckas med sitt trolleritrick och alla blir så glada. Det är sån fin stämning! Höjdpunkten i avsnittet är dock gulliga Joe som är berättarrösten i en av Jay påhittad Thanksgivingpjäs. Jag tycker att barnskådisen som spelar Joe är så himla charmig! Tyvärr hittade jag inget klipp där man får se honom framföra teaterstycket. Jag skulle nog ge avsnittet fyra stjärnor av fem möjliga.


Lena    •     •   http://nouw.com/moonshinelullaby

Åh både Gran Hotel och Las Chicas del Cable var med på listan! Är så sjukt glad över det fler måste se dem!

Svar: Kul att höra att du är ett fan :D Jag är lite intresserad av Las Chicas.
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://nouw.com/moonshinelullaby

Älskar dem lätt mina nya favorit serier har sett dem 2 gånger redan från början till slut. Längtar tills 25:e då säsong 2 kommer av Las Chicas Del Cable! :)

Svar: Vad kul! Har inte ens tänkt på att se den innan, men om det är din favoritserie så kanske den är värd att se :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype