Veckans tema: Miljö

Det här är veckans temainlägg i samarbete med följande bloggar: 
 
Felicia som bloggar på frokentv.se
Elsa som bloggar på gillafilm.se
Emelie som bloggar på gothamalley.blogg.se
Karin som bloggar på karinsuniversum.se
Lovisa som bloggar på seriedrottningen.se
 
God onsdag på er! Nu, mina vänner, ska bloggandet komma igång igen på riktigt! Härligt, tycker jag! Det har varit katastrofalt mycket för mig att göra under den senaste tiden, men alla har vi sådana perioder! 😊 Idag är temat "miljö" och vi har faktiskt har ett liknande tema en gång (fast då var det "plats"). Vill ni kolla in alla tidigare temainlägg så klicka bara här. 
 
"It's happening again..."
 
En serie med en av de tveklöst vackraste alternativt hänförande miljöerna är min favoritserie - Twin Peaks. David Lynch har skapat en serie som har hämtat inspiration från filmvärlden, när det kommer till just miljöerna och filmandet av dem. Jag har skrivit om den här serien många gånger, men nu är den mer aktuell än någonsin. Ni vet nog varför. På måndag har serien premiär igen efter 26 år! Eftersom säsong två slutade med en cliffhanger har en seriepremiär nog aldrig varit så efterlängtad. Tänk att det finns riktiga fans som har väntat i alla dessa år? Själv såg jag serien för ca 2 år sedan tror jag, men jag blev fast direkt. Det är något alldeles speciellt med Twin Peaks. Det är en så sorglig och vacker serie. Verkligen sorglig. Förra gången handlade det om mordet på en ung flicka, Laura Palmer. Eftersom vi har fått ledtråden "it's happening again" kan man fråga sig om det inte kommer att vara ett liknande scenario vi ställs inför den här gången också. 
 
HBO Nordic kommer visa premiären på måndag, och inte nog med det - det kommer att släppas hela fyra (av totalt 18) avsnitt direkt! Det innebär 4 timmar TP på en dag. Jag vet inte vad jag ska förvänta mig, alls. Jag hoppas innerligt på att inte bli besviken. Det kommer att vara en massa nya skådespelare, vilket kan bli både uppfriskande eller farligt, med tanke på att folk kanske ser det på ett annat sätt då och inte minns TP på samma vis.
 
Kommer ni att titta på premiären av säsong tre?
Kom ihåg: The owls are not what they seem.🦉
 
 
Bildkällor/Image sources: shellyjohnsons, eggogorgon


Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Vill se gamla Twin Peaks!!!! Tänkt köpa boxen så länge, men gör det bara aldrig...

Svar: Har du HBO nordic kan du titta där :) men bara gör det, är det en serie man verkligen vill se är det bara att börja titta!
seriereflektioner.blogg.se

Film&serier bloggen    •     •   http://filmandserier.blogg.se

Har faktiskt aldrig sett på Twin peaks, men det är nog en serie jag vill se på nu faktiskt - några år för sent, men men ;)

Svar: Det är ALDRIG för sent! Börja nu så är du snabbt ifatt! :D
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype