Twin Peaks: avsnitt 2

 
YAAAAAAS, Twin Peaks är tillbaka! Jag kan bara inte hålla mig utan jag är tvungen att skriva lite om det andra avsnittet nu också. Om jag kände en viss oro och ängslan efter det första avsnittet är nu allt som bortblåst efter att jag har tittat på det andra. Twin Peaks hittar tillbaka till rötterna i det här avsnittet, tycker jag. Det är visserligen plågsamt att se Agent Dale Cooper förbytt till en "demon" som bara osar ondska, och det får mig att undra om jag kan se honom på samma sätt igen om han byts tillbaka till sig själv. Det verkar i alla fall som att allt jag gissade efter första avsnittet blev bekräftat stämma nu i det andra avsnittet. Dale Cooper kan återvända till verkligheten, men bara om Bob kommer tillbaka till The Black Lodge - något som han kommer att kämpa kraftigt mot. 
 
 
Vi fick återse både Shelly och James i det här avsnittet. Det var det mest känslosamma ögonblicket i avsnittet tror jag. Återigen färdades vi tittare tillbaka till den mystiska stämningen som är typisk för TP. Musiken var lite uppdaterad men sångerskans släpiga röst påminner väldigt mycket om den gamla tidens TP. James var aldrig någon favoritkaraktär hos mig men hans valpögon fick mig att smälta lite i det här avsnittet. Shelly är lika cool as always och jag tror att det är henne James stirrade på - inte hennes kompis. ❤️
 
En annan karaktär vi fick återse var ingen mindre än Laura Palmer i The Black Lodge (i väntrummet dårå). Hon såg lika finurlig och sorgsen ut som vanligt. Det är ett tecken på bra skådespeleri tycker jag, när man ser en sådan påtaglig sorg i en karaktärs ögon. 💔
 
Bildkälla/Image source: Quickmeme


Felicia    •     •   http://frokentv.se

jag såg sista avsnittet av andra säsongen idag sååå nu kan jag se de nya :D och sedan läsa dina inlägg, haha.

Svar: vad roligt Felicia! :D ser fram emot att höra dina åsikter!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype