Recension: Girlboss, säsong 1

Girlboss var en serie jag inte hade tänkt se. Aldrig i livet, typ. När jag på förhand vet att en serie inte kommer passa mig, varför ens försöka? Så lät mina tankar innan min vän satte igång det första avsnittet när vi var nere i Spanien. Jag tänkte att jag lika väl kunde titta, och vet ni vad? Jag tyckte faktiskt att serien var helt okej! Nej, inte bara okej, jag tyckte faktiskt att den var bra!

Girlboss har mött en del kritik ute bland recensenterna och jag förstår faktiskt inte helt varför. Många har skrivit att huvudpersonen Sophia är irriterande men jag fann henne förvånansvärt icke-irriterande! Det enda negativa var att hon var jätteelak mot sin vän en gång (dvs överlag lite väl otacksam mot de som vill hjälpa henne) men man får inte glömma att serien baseras på Nasty Gal-grundaren Sophia Amorusos eget liv. Riktiga människor har brister, och jag tycker det är skönt när en serie inte försöker framställa huvudkaraktären som ofelbar. Jag ser hellre en riktig story än en som blivit tillfixad till perfektion.

Jag skulle säga att Girlboss passar dig som vill ha ett mysigt projekt som bara ger underhållning utan att sätta press på dig som tittare. Du behöver inte klura ut några mystiska omständigheter eller snåras in i flaska förhoppningar. Girlboss är en mysig serie som jag faktiskt rekommenderar. Ibland ska man verkligen inte lyssna för mycket på sina egna förutfattade meningar. Kritikernas röster behöver inte heller alltid överensstämma med dina egna tankar - och det är okej!

Bildkälla/Image source: Elle