Serietips: The Good Fight

 
Här kommer ett kortfattat serietips från mig: 
The Good Fight är en helt ny serie som hittills har släppts i fyra avsnitt och förra veckan tittade jag på de första tre. Serien är en spinoff på den mycket hyllade serien The Good Wife som sändes i hela sju säsonger, och det allra sista avsnittet kom ut förra året. Jag har aldrig sett originalserien men förstod på marknadsföringen av den nya The Good Fight att det skulle gå att titta på den utan att vara förvirrad eller förstöra den gamla serien för sig själv. Sagt och gjort så har jag nu tittat och det här är min spontana och spoilerfria reaktion.
 
Först och främst kan jag nämna att serien handlar om stjärnadvokaten Diane Lockhart (som även var med i originalserien) och hennes liv på en ny advokatfirma. Redan i det inledande avsnittet bjuds vi på en stor plot twist och från det ögonblicket var jag oerhört intresserad. Väl inne i det andra avsnittet var jag fullkomligt fast och visste att det här är en serie för mig. 😍
 
Det är en sådan serie som gör att man bara vill trycka på play på nästa avsnitt direkt. Allt är högklassigt, stilrent och dialogerna är skarpa utan att vara svårföreståeliga eller pretto. Jag gillar samtliga av de kvinnliga huvudrollsinnehavarna och jag följer deras liv och rättsfall med spänning. Det känns som en serie som är välplanerad redan från start, och mycket är nog tack vare föregångaren som har gjort serieskaparna varma i kläderna. Jag får erkänna att jag ju har en tendens att falla för även den mest såpiga advokatserien men här är det bara class, class, class - all the way! Vill du bjudas på förstklassigt drama som alltså inte ens är i närheten av att vara såpigt? Då vill jag uppmana dig att snarast bänka dig framför ett eller varför inte ett gäng avsnitt på direkten. PS: Man får även se sötnosen Justin Bartha😍, som jag redan råkar shippa med en viss person (oops). Jag vet med mig att jag kommer att titta på The Good Wife också. Asap. Den finns ju lyckligtvis i sin helhet på Netflix! 
 
Bildkälla: Variety


Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Meeeen åh nu har jag en till serie att lägga in på schemat. Hade inte tänkt se denna innan jag såg detta!

Svar: Hahaha, visst är det jobbigt? Jag tackar däremot dig för att du har fått mig att inte vilja titta på Time After Time (orkar inte)... Har inte plats för fler serier nu tycker jag! Jag kommer nog spana in Making History ändå, bara för att stilla min nyfikenhet. Hehe. Roligt att du kommer att titta på den här serien i alla fall :) Hoppas du gillar den
seriereflektioner.blogg.se

Towe    •     •   http://escapereality.se

Har tyckt den här serien verkat intressant men har varit lite tveksam på om jag skulle uppskatta den då jag inte sett orginalserien. Men nu kommer jag definitivt kolla in den! :)

Svar: Åh, vad roligt! :) Hoppas att du gillar den
seriereflektioner.blogg.se

Anonym    •     •  

The good wife är nog bästa serien jag sett, o jag har sett mååååånga serier, funderar allvarligt på att kolla om den igen 😂

Svar: Är det sant? Vad kul! Då måste jag ju titta :D
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype