Serielista för februari

Det var så oerhört längesen jag gjorde en lista med serier jag är up to date med så jag tänker att det är dags att visa er lite hur jag ligger till. Jag har en del både små och stora marathon framför mig. I och med att den senaste listan kom för ett par månader sedan har jag lagt till en del serier i mitt schema - skoj! I mars kommer bland annat Grace & Frankie tillbaka med en hel tredje säsong.
 
Jag hade tänkt börja kolla på Chicago Justice, och hade sett fram emot den så himla länge, men jag tror faktiskt att jag hoppar över det. Det verkar snarare vara en serie för de som tittar på resterande serier i Chicago-serien och det är ett projekt jag inte mäktar med. Kanske att jag väntar till den har sänts en hel säsong och blivit förnyad, i så fall kanske jag hoppas på tåget. Jag har ändå hittat en annan ny favorit i serien The Good Fight (inlägg kommer). 🤗
 
 
Serier jag är i fas med
Sänds just nu
Big Little Lies (ny!)
Billions
Girls
Modern Family
New Girl
Riverdale (ny!)
The Good Fight (ny!)
 
Uppehåll
Arkiv X (jag har inte sett de gamla säsongerna, bara de nya avsnitten)
American Crime Story
Better Call Saul
Divorce (ny!)
Game of Thrones
Grace and Frankie
How to Get Away with Murder
Fleabag (ny!) 
Master of None
Outlander
Pretty Little Liars
Santa Clarita Diet (ny!) 
Skam
Silicon Valley
Stranger Things
Suits
The Crown 
The Girlfriend Experience
The Ranch
Twin Peaks
Unbreakable Kimmy Schmidt (ny!)
 
Serier jag har halkat efter lite med
Mozart in the Jungle
Narcos
Teen Wolf
Younger
 
Minimarathon (1 säsong)
Good Behaviour 
Star
Startup
The Young Pope
 
Större marathon
Boston Legal
Brooklyn Nine-Nine
Looking
Rita
 
Serier som jag har gett upp
Blood & Oil
Mr Robot
Powerless (ny!)
Scream Queens
Secrets and Lies
The Grinder
This is Us
 
Serier jag har sett från början till slut
Arrested Development
Battle Creek
Breaking Bad
Californication
Desperate Housewives
Doubt (ny!)
Entourage
Freaks and Geeks (ny!)
How I Met Your Mother 
How to Make It in America
Parks and Recreation
Sex and the City
Sunset Beach
Telenovela 
The Office (US)
Vänner
 
Bildkälla: IMDB


Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Ja, jag kollade på Justice utan att ha sett resterande Chicago-serier och jag förstod ingenting alls haha! Hoppas CBS väljer att visa resten av Doubt, då dem filmat avsnitten redan! Då kan dem lika gärna göra det, tycker man.

Svar: Ja, har de redan skapat serien liksom :) Vet inte om jag skulle kolla klart i så fall. Kanske...
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype