Riverdale v. 9 och v. 10

Eftersom jag inte hann skriva en recension om förra veckans avsnitt kommer båda avsnitten i ett och samma inlägg.
 
Riverdale s1 e6 - "Chapter Six: Faster, Pussycats! Kill! Kill!"
 
I början trodde jag att det skulle bli ett icke så intressant avsnitt men tvärtom var det här för mig ett av de bästa! Tycker såklart att det var helt fel att Archie gick ihop med Valerie. Hon hör hemma i Pussycats! Det var tur att hon gick tillbaka till dem i slutet för damn, vad bra deras uppträdande var! Jag älskar låten "I Feel Love" med Donna Summer och den här versionen var ett snäpp upp från originalet. Det var fint att se Archie överkomma sin scenskräck också. Han var dock långtifrån lika bra som the Pussycats! Måste bara flika in hur arg jag blev när Josies mamma borgmästarinna Sierra bara: du får inte hitta någon som är smalare och vackrare än du till gruppen! till Josie. Hur sjukt var inte det? 
 
Något annat som hände i avsnittet var ju Jugheads kyss med Betty! Aw, them lovebirds! Jag shippar dem.💕 Gör ni? 
 
 
Riverdale s1 e7 - "Chapter Seven: In a Lonely Place"
Jag gillade verkligen inslaget i början med Jugheads dröm där Archie frågade: Why did you stab me in the back? Vad tror ni det handlar om? Är det om Betty kanske? Eller är det något som hände tidigare som gjorde att deras vänskap fick ett avbrott? 🤔 Vad har ni för teorier?
 
Det var ett riktigt riktigt bra och känslosamt avsnitt. Det var flera gånger som jag reflekterade över hur troget de framställde Jugheads situation med sin pappa, F.P. Under avsnittet tänkte jag att det kanske var Polly som mördade Jason och sen fick en minneslucka om det hela, om hon verkligen är psykiskt sjuk. Vem skulle det annars vara som mördade honom? Vi fick en antydan i slutet av avsnittet att F.P., som ju är med där gänget Serpents, kan ha något med mordet att göra, eftersom Jasons jacka mystiskt hade hängts in i garderoben. Kan det bara vara så att F.P. följde efter Jughead och Betty, hittade drogerna och brände bilen? Bara för att få pengar. Varför han tog Jasons jacka är dock oklart. 
 
Mina favoritkaraktärer just nu är:
1. Jughead ❤️
2. Betty 💙
3. Josie 💜
 
Mina icke-favoriter:
Föräldrarna Blossoms 🖤
 
Vilka är era?😊
 
Bildkälla: IMDB


Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Min topp 3 av karaktärer är nog just nu...

1. Betty (överlägsen!)
2. Jughead (hans skådespeleri börjar bli bättre!)
3. Fred (för han är den enda förälder, verkar det som, som inte är hemsk!)

Svar: Vad roligt! Betty har överlägset varit min favorit tills man fick reda på Jugheads hemsituation :( tycker faktiskt han har börjat spela bra nu, till skillnad från i början. Fred är nice! :)
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

1. Jughead!!!!!<3
2. Betty
3. Typ Fred kanske. Ingen överlägsen favorit på tredje plats än då det fortfarande kan variera lite beroende på avsnitt.

Svar: Åh, nu kan jag hålla med om Jughead! Han var inte lika intressant i början som han är nu! Nu är han wow :D Fred är nice!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype