Kommande serie: Clique

 
Någon har besvarat mina böner och sänt en serie helt i min smak till HBO Nordic. På Facebook skriver streamingsidan: 
 
"Barndomsvännerna Holly och Georgia ser fram emot att börja på universitetet i Edinburgh tillsammans. När Georgia blir en del av eliten och inbjuden till en hemlighetsfull värld av alfakvinnor och glamourösa fester blir Holly lämnad utanför. Men Hollys svartsjuka övergår snabbt i rädsla då hon upptäcker mörka hemligheter om gruppen. Frestelser och faror lurar överallt. 

Säsong 1 av den nya serien Clique (6 avsnitt) blir tillgänglig på hbonordic.com den 10 april."
 
Det är alltså en brittisk serie som ursprungligen släpptes på BBC Threes online-schema och det är bland annat en manusförfattare från Skins som ligger bakom denna thriller i sex delar. Serien kallas till och med för Skins fast för universitetsåldern. Kan det bli bättre? Är det här något ni är intresserade av? 😊 HBO Nordic brukar ju ta in kvalitetsserier (kanske är The Arrangement ett undantag), så jag har höga förhoppningar. Här kan du kolla in en presentation av karaktärerna på Youtube.


Serievärlden    •     •   http://serievarlden.blogg.se/

Åh det här låter spännande! Kul med en serie som utspelar sig i Edinburgh, bodde där för några år sedan och det är en så himla fin stad! :) Tack för tips!

Svar: Ja, visst gör det!!! Jag är så himla taggad :D Vilken lyckost du är som har bott är! Det måste ha varit som i en dröm :) Jag skulle gärna vilja resa dit och uppleva staden. Vad gjorde du där? Jobbade/studerade/levde livet? ;) Är glad att det här var ett tips för dig!
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

Läste om den serien igår eller förgår, så kul att de tar in den :)

Svar: Aha, nice :D Jag har inte läst om den tidigare.
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Ser ut att kunna bli bra, ska absolut kika på den :)

Svar: Åh, vad kul! Då har man många att diskutera med, verkar det som! :)
seriereflektioner.blogg.se

Serievärlden    •     •   http://serievarlden.blogg.se/

Jag var där och jobbade, på ett café, i ungefär fem månader! Hade bott i London ett tag men vill uppleva en till stad innan jag flyttade hem till Sverige igen! Rekommenderar verkligen att åka dit på semester!! :D

Svar: Men wow, vilken grej :D Ja, men det ska jag se till att göra (när jag gör min rundresa i Skottland) :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype