Farväl PLL: De mest galna ögonblicken

Nu börjar det verkligen dra ihop sig! 🤗 Långköraren PLL lider mot sitt slut och på onsdag blir det allra sista avsnittet någonsin tillgängligt för oss i Sverige. Kan vi verkligen förstå detta?! PLL har sänts sedan 2010 och jag började titta på serien år 2012. Det är alltså sju år som nu rundas av och bakom oss har vi en hel uppsjö av plot twists. Seriefinalen kommer att vara hela två timmar lång.
 
Hur ska vi hantera denna känslosamma avslutning egentligen?! 💔 Jo, jag tänkte bli lite nostalgisk av mig och lista några av de ögonblick, händelser och draman i serien som har förbluffat på mig ett eller annat sätt under åren! Det kan dock aldrig bli en komplett lista, med tanke på hur fullständigt konstant omvälvande PLL lyckas hålla sig. Här listar jag i alla fall några av PLLs mest galna ögonblick - minns du alla? Har du någon annan galenskap du minns som inte har listats här? 
 
👉🏼 När Spencer och Toby fann varandra efter att Toby hade blivit sedd som ett freak av alla liars
 
👉🏼 När Caleb stack till Ravenswood
Det verkliga motivet till Calebs avsked till Hanna var ju för att han skulle medverka i den "coola" nya serien Ravenswood som sen blev nedlagd efter en säsong. Det konstiga med avskedet var att Haleb var en riktigt stor grej i PLL och sen helt plötsligt drog Caleb. Det var så himla konstigt. Förresten, kommer ni ihåg när Freeform hette ABC Family? 
 
 
👉🏼 När Mona visade sig vara A
 
👉🏼 När Mona fejkade sin egen död
"It was revealed in Pretty Isn't the Point that Mona and 'A' were going to fake her death and blame it on Alison; however, Mona planned to double cross 'A' and get answers on their identity, then come back to town and free Alison, becoming a hero. It was believed that 'A' double crossed Mona and killed her for real, but in Welcome to the Dollhouse it is revealed that Mona is alive and was being held captive by 'A'." Källa: Wikia
 
👉🏼 När Toby visade sig vara på "the A team"
 
Scenen i klippet var så mind-blowing! Det var verkligen en chock att bevittna!
 
👉🏼 När Ezra visade sig vara A (och sedan inte var det)
 
Det allra sjukaste i PLLs historia var dock inte att Toby var med i A-team. Nej, det sjukaste var att bevittna scenen som utspelar sig i klippet ovan. När Ezra visade sig vara A så var det bortom all rimlig tvivel att han inte skulle vara A, med alla tv-skärmar och allt material han hade samlat på sig. Det verkade också logiskt, om än chockerande, vid tidpunkten. När det sen visade sig att han skrev en bok blev det lite WTF all over again.
 
👉🏼 När Ali fick en flashback till sin barndom och hur hennes mamma hade köpt två likadana gula klänningar
 
👉🏼 När Mike och Mona dejtade
 
👉🏼 Att Cece dejtade sitt eget halvsyskon, Jason
 
Det här visste Jason givetvis inte om och vi fick inte reda på släktbandet förrän A avslöjades, men ew. 
 
👉🏼 "Spaleb"
Jag vet att Haleb är endgame och jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt, men hur galen idé Spaleb än var så tycker jag att deras kemi var överraskande bra! 😮 Jag vet dock varför - jag tror att Spencer har sjukt bra kemi med typ alla killar hon dejtar i serien. Bra skådespeleri!
 
Den här scenen var dock hjärtskärande eftersom Hanna fick sitta och lyssna på hela kärleksförklaringen. Awkward. Jag är verkligen ett Spoby-fan men jag tycker den här scenen är värd att uppmärksamma då den faktiskt fick mig att gråta på riktigt. Kolla in den här nedanför. SO MANY FEELINGS.
 
 
Bildkällor/Image sources: buterabenzo, wikiagif-pll, krisbianessa.


Amanda    •     •   http://nouw.com/AmandaDiamondsmith

Hoppas man inte hinner bli spoilad innan man har sätt sista avsnittet. det blev jag förra gången när cece var A.
Så himla trist att bästa serien tar slut. Vill inte. Hoppas de släpper en spin off eller ngt :)

Svar: You and me both blev spoilade :( Får försöka hålla mig borta från allt som osar PLL hehe. Ja, en spinoff är väl inte helt omöjlig i spinoffs förlovade land
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype