Första serielistan på länge!

Jag förstår att även ni är inne i lite av ett sommarmode nu men jag vill tacka Sofie och Nelly som svarade på frågan i förra inlägget! 😍 Jag fick faktiskt lite inspo om vilken serie jag ska sträckkolla på i sommar och det kommer givetvis upp här på bloggen. 😊 I det här inlägget tänkte jag köra en genomgång av exakt hur jag ligger till med mina serier nu. Det var ju så himla lång tid sedan jag gjorde en ordentlig serielista, och det känns alltid skönt att strukturera upp tittandet en aning. Jag vill gärna höra vilka serier ni planerar att titta på i sommar och om ni har någon speciell plan med ert tittande. 🌸 Min plan är väl att samla upp de serier jag ligger efter i (hann inte riktigt med mitt mål för uppsamlingen i maj) samt att sträckkolla på en långkörare. 🕘
 
 
(ny!) betyder att serien inte har stått med på listan tidigare.
 
📌 Serier jag är i fas med
📺 Sänds just nu
Pretty Little Liars
Skam
Silicon Valley
 
🎥 Uppehåll
Arkiv X (jag har inte sett alla de gamla säsongerna, bara de nya avsnitten)
American Crime Story
Big Little Lies 
Brooklyn Nine-Nine (ny!)
Clique (ny!)
Crashing (ny!)
Divorce 
Game of Thrones
Girlboss (ny!)
Good Behaviour (ny!)
Grace and Frankie
How to Get Away with Murder
FEUD (ny!) 
Fleabag 
Master of None
Modern Family
New Girl
Outlander
Riverdale
Santa Clarita Diet
Stranger Things
Suits
The Crown 
The Girlfriend Experience
The Good Fight 
The Ranch
Twin Peaks
 
📌 Totalt: 30 serier som jag är i fas med 
 
📌 Serier jag har halkat efter lite med (målet är att titta ikapp nu i sommar)
American Gods
Better Call Saul
Billions
Mozart in the Jungle
Narcos
Teen Wolf
Unbreakable Kimmy Schmidt
Younger
 
📌 Totalt: 8 serier jag ska hamna i fas med
 
Minimarathon (1 säsong)
Star
Startup
The Young Pope
 
Större marathon
Inget just nu, ska lägga in en sommarserie här
 
Serier jag har sett från början till slut
Arrested Development
Battle Creek
Breaking Bad
Californication
Desperate Housewives
Doubt 
Entourage
Freaks and Geeks 
Girls (ny!)
How I Met Your Mother 
How to Make It in America
Parks and Recreation
Sex and the City
Sunset Beach
Telenovela 
The Office (US)
Vänner
 
Bildkälla/Image source: endiness


Nelly    •     •  

Åh jag tycker verkligen det är så roligt att läsa om andras sommartittande!

I sommar kommer jag som många andra se avsluten på PLL och SKAM. I fredags kom också senaste säsongen av OITNB vilket passar perfekt. Förutom dessa har jag precis börjat maratonkolla på Prison Break som sagt, vilket är ett väldigt roligt projekt. Massa smaskiga avsnitt att sätta tänderna i! På sommaren älskar jag även deckare, har börjat kolla på The Fall på netflix som är väldigt spännande, inget jag sträckkollar (det är den för obehaglig för, haha) utan jag ser ett avsnitt då och då.

Vi får se hur mycket jag hinner i sommar men det känns som att det finns många serier jag missat senaste tiden, The handmaids tale, clique, the leftovers exempelvis. Ser gärna någon av dessa!

Svar: Ursäkta det sena svaret, men det är jätteroligt att läsa om dina sommarplaner! :) Jag ser också fram emot avsluten på PLL och SKAM i sommar, även om det givetvis känns lite sorgligt. Precis som du bara måste jag ta tag i The Handmaid's Tale, den har fått vänta alldeles för länge!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype