Eventuella sommarmarathon

Nu har jag, delvis med er hjälp, minskat ner de möjliga sommarmarathonen till följande 6 serier. 
 
 
Chuck, 91 avsnitt
Nackdelen med Chuck är att den inte (längre?) finns på Netflix. Jag hade verkligen för mig att den fanns där. Annars har jag varit sugen på Chuck väldigt länge. Den verkar vara i min smak.
 
Gran Hotel, 39 avsnitt
Har hört mycket bra saker om den spanska serien Gran Hotel. Den här serien har jag till och med försökt börja spela en gång men avbröt ganska snabbt då jag insåg att jag inte hade tid för ett marathon just då, hehe. Den har två stora fördelar: den finns på Netflix och den har en lagom mängd avsnitt. 
 
Greek, 74 avsnitt
Inte heller Greek finns på Netflix, suck. Det hade varit skönt med en lättsedd komediserie att bingewatcha men samtidigt är det väl på sommaren man ska passa på att sträckkolla tunga och långa serier som man inte hinner titta på annars. Det är således ganska troligt att det inte blir Greek jag kollar på, om ni inte vill övertyga mig om motsatsen! 😜
 
Orange is the New Black, 68 avsnitt
Det finns en rad fördelar med OITNB - inte bara finns den på Netflix utan den innehåller även humor och består av en lagom mängd avsnitt. Dessutom är den högaktuell med en sprillans ny säsong.
 
The Good Wife, 156 avsnitt
En lite för överväldigande mängd avsnitt med tanke på varje avsnitts längd, men det här är helt klart ett projekt jag skulle kunna påbörja i sommar. Jag är helt säker på att jag inte kommer att hinna titta på hela, och det är väl en nackdel. Fördelen är att den finns på Netflix och att det skulle vara bra för mig att vara up to date med alla draman som fortgår i spinoff-serien The Good Fight! 
 
The Leftovers, 28 avsnitt
Genomförbart att titta på under en sommar? Helt klart. Dessutom har jag varit nyfiken på den här serien sååå länge. Jag har ju HBO Nordic där den finns. Hmm, detta är svårt...
 
Nu ska jag bara besluta om vilken jag faktiskt ska se. Vill ni pusha lite extra för någon av serierna är ni välkomna att göra det! Inlägg kommer i morgon om vilken jag valde!
 
Bildkälla/Image source: whynotbuymore


Felicia    •     •   http://frokentv.se

Orange is the New Black!!!!

Svar: Tack :D
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://nouw.com/myfictionalworlds

GRAN HOTEL, GRAN HOTEL, GRAN HOTEL, GRAN HOTEL, GRAN HOTEL och låt mig tänka hmmm GRAAAAN HOOTEEEEEL.

Svar: Haha, STORT TACK FÖR DIN INPUT :D
seriereflektioner.blogg.se

Towe    •     •   http://escapereality.se

Nu har jag bara sett två av de är serierna men kan verkligen rekommendera Orange is the New Black. Det är en bra mix av feel good och humor och allvar och drama. Sen har den många bra och färgstarka karaktärer.

Svar: Tack för din input!!! :)
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Chuck och The Leftovers skulle jag varmt rekommendera. Chuck är perfekt på sommaren om man vill skratta och bli glad av varenda avsnitt. The Leftovers är inte riktigt sån, men bra är den verkligen. Även Gran Hotel skulle vara ett bra val. Jag är i slutet av säsong 2 och tycker om den :) Bra val om du vill ha en sån där serie där du bara sätter på avsnitt efter avsnitt. Risken är väl att man råkar bli innesittandes även de soliga dagarna.

Svar: Tusen tack för dina kommentarer! Tanken är väl att jag ska beta av samtliga av dessa serier så även om jag kanske inte hinner titta nu i sommar så ska jag ha allt du säger i åtanke :D Tycker att The Leftovers verkar så himla mystisk och spännande. Gran Hotel också! Jag vill verkligen ha en serie som får mig att vilja titta på avsnitt efter avsnitt!
seriereflektioner.blogg.se

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

CHUUUCK!!! Ja!!! Nu helst!! & Medici!!










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype