Serietips: Fleabag

Fleabag är en brittisk komediserie från BBC Three som kom under hösten 2016 men som jag inte har hunnit se förrän nu. Jag skrev om serien i slutet av sommaren och sedan dess har jag längtat efter att kunna se den, eftersom jag hade en föraning om att den skulle vara helt i min smak. Läs den spoilerfria presentationen här nedanför!
❤️ 💛 💚 💙 💜
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Handling
Fleabag handlar om en ung kvinna, vars verkliga namn vi inte får reda på. Hon bor i London och driver ensamt ett litet café som knappt har några gäster. I serien får vi följa hennes dagliga strider mot känslor av ensamhet och otillräcklighet, i en fullkomligt genialisk komisk anda. Män i hennes liv kommer och går, och närheten till systern är det lite si och så med. Hennes pappa har svårt att visa ömhetskänslor och själv försöker "fleabag" förmå sig att ta hand om marsvinet Hillary, trots att hon knappt kan ta hand om sig själv. 💸 Vi får tidigt i serien veta att hon nyligen har genomgått en tragedi som hon fortfarande inte har hunnit acceptera. 
 
Jag fullkomligt ÄLSKADE varje avsnitt och alla kommentarer på TV Show Time instämmer. 😄 Den enda nackdelen är att det bara har kommit sex avsnitt av serien hittills, men det är ju en fördel för dig som vill se hela säsongen på en gång. Phoebe Waller-Bridge som spelar fleabag är amazing, och jag diggar även hennes syster Claire, spelad av Sian Clifford. Låt oss hoppas och be för att denna lite ouppmärksammade (men ändå prisbelönta) serie får fortsätta ett bra tag till, för det här är verklig humor. Söker du en komediserie som inte levererar samma gamla trista skämt och stereotyper så är det en serie för dig, vare sig du är en kvinna eller en man som är singel eller i ett förhållande. Många kvinnor (och män) kommer definitivt att känna igen sig i de olika typer av pojkvänner som presenteras, där machomannen får vika undan för betydligt vanligare exemplar. 👦 Helt seriöst, det är sex avsnitt - du har inget att förlora. Se den direkt!
 
Betyg på IMDB: 8.2/10
Mitt betyg: 💄💄💄💄/5💋


Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Brukar älska BBC's serier.. Kanske ska kolla in detta!

Svar: JA! Som sagt: Bara sex avsnitt... :)
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Låter som en serie för mig, den måste jag ju bara kolla in!!

Svar: Så roligt! Vill gärna höra vad du tyckte sen :D
seriereflektioner.blogg.se

FrökenTV, bloggen om tv och film    •     •   http://efji.blogg.se/

tack för tipset!!! :D

Svar: You're welcome!!! :D
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype