Serier jag följer - när kommer de tillbaka?

I det här inlägget gör jag en liten halvårsrapport över vilka av de serier jag följer som har blivit förnyade och när de har premiär. Den senaste rapporten hittar du här. De serier som sänds just nu är How to Get Away with Murder, Modern Family, New Girl, Riverdale, Suits, Teen Wolf. 
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Arkiv X 
Inte officiellt förnyad för en säsong 11, men det lär ske. Målet är att komma ut med fler än sex avsnitt, men mindre än 22. 
 
American Crime Story
Som jag rapporterade kommer säsong 2 av denna succéserie att handla om stormen Katrina. Av creative reasons har säsongen blivit framskjuten till att ha premiär år 2018. Det beror på att man bara kan filma i New Orleans under vissa delar av året, eftersom man måste akta sig för orkaner. Det har också cirkulerat om att säsong 3 ska ta upp Versace-mordet, men i stället kommer den nog att handla om Levinsky-skandalen
 
Better Call Saul
Säsong 3 av BCS har inte premiär förrän i april och vi kan förvänta oss att återse ingen annan än Gus Fring. Att döma av rollistan på IMDB verkar det ske redan i avsnitt 2. Dessutom kanske vi har turen att få se Aaron Paul, som han hintade om i The Ellen Show häromdagen. 
 
Billions
Säsong 2 har premiär 19 februari (vanligtvis brukar typ alla mina serier ha premiär under den här månaden). Serien är inte officiellt förnyad för en tredje säsong än.
 
Divorce
Skilsmässokomedin (drama/komedi enligt mig) kommer tillbaka med en säsong 2 redan år 2017. 
 
Fleabag
En av mina nya serier. Inte ännu förnyad för en säsong 2 (men jag hoppas innerligt!).
 
Game of Thrones
Förnyad inför fram till en sista säsong 8. Premiären brukar vanligtvis ske i april, men i år kommer säsong 7 ha premiär någon gång i sommar och innehålla 7 avsnitt, till skillnad från de sedvanliga 10. Det beror på att produktionerskostnaderna kommer att bli oerhört höga för att producera så bra kvalité som möjligt. Game of Thrones är föga förvånande HBO:s mest sedda serie.
 
Girls
Den sjätte och sista säsongen av denna succéserie har premiär nu den 12 februari, vilket betyder att vi i Sverige kan se avsnittet 13 februari. 
 
Grace & Frankie
Säsong 3 har fortfarande inte fått något premiärdatum, men förmodligen kommer den någon gång runt maj i år. Det är en serie som jag starkt kan rekommendera, då den har 8.2 i betyg på IMDB och en av Netflixs stora succéer. 
 
Master of None
Irriterande nog har denna mysiga serie inte fått något premiärdatum för säsong 2 än, men den kommer nog tillbaka i april. Det är faktiskt typiskt Netflix att hålla inne med information om premiärdatum till sista minuten.
 
Mozart in the Jungle
Det här är en serie som brukar släppas säsongsvis en gång om året (i december). Säsong 3 hade alltså nyligen premiär och ännu har inte en säsong 4 bekräftats. Låt oss hoppas! Det är trots allt en mycket framgångsrik serie för sin ringa ålder.
 
Narcos
Jag har fortfarande inte sett säsong 2 (skäms), men serien är förnyad både för en säsong 3 och 4. Det är inte bekräftat när den tredje säsongen kommer ha premiär. 
 
Outlander
Världens bästa serie kommer tillbaka med en tredje säsong senare i år. Som jag rapporterade i juni kommer serien att producera både en säsong 3 och 4, baserade på böckerna. 
 
Pretty Little Liars
Serien är inne på sin allra sista säsong och den andra halvan av säsong 7 har premiär 18 april, vilket betyder 19 april för oss i Sverige.
 
Silicon Valley
När jag skriver den här listan inser jag att jag följer många väldigt bra serier. Silicon Valley är en av dem! Säsong 4 kommer någon gång under 2017 (förmodligen i april). 
 
Stranger Things
Säsong 2 kommer nog till Netflix i sommar/höst!
 
The Girlfriend Experience
Starzs annorlunda serie kommer tyvärr att följa en annan person än Christine i säsong 2, och förmodligen kommer serien inte tillbaka förrän år 2018. 
 
The Ranch
Säsong 2 kommer till Netflix någon gång i år, förmodligen i april.
 
Twin Peaks
Kultserien har ju äntligen fått ett premiärdatum för sin 26 år försenade säsong 3. På IMDB betecknas säsong 3 dock som en säsong 1. Premiärdatumet är 21 maj, d.v.s. 22 maj för oss i Norden.
 
Younger 
Serien är ju sedan tidigare förnyad för en fjärde säsong och den kommer redan år 2017. 
 
Nya serier jag vill titta på:
Big Little Lies - 19 februari
Chicago Justice - premiär 6 mars
Powerless - premiär 3 februari
Still Star-Crossed - någon gång under 2017
The Good Fight - 19 februari
Time After Time - 5-6 mars 


Emelie    •     •   http://gothamalley.blogg.se

Time After Time kommer 5e mars! Eller 6e, kommer inte riktigt ihåg!

Svar: Åh, tack! Jag hittade inget datum men jag letade inte så värst noggrant heller, haha! Ska ändra :D
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

Är Better Call Saul bra? jag är inte övertygad över saul än men har bara sett 2 säsonger av BB än så länge såå kan ju ändras.

Svar: För mig som har sett och älskat alla säsonger av Breaking Bad är det roligt att ha en serie som fortsätter på temat. Serien kanske går hem mer hos Breaking Bad-fans än hos de som aldrig har sett den serien, men Better Call Saul har något som får mig att gilla den! Jag tycker att Saul är en intressant karaktär och även om handlingen är lite halvintressant så är allt så snyggt gjort så jag kommer att fortsätta vara ett fan. Det är väl inte en serie som är ett måste att se, men Bob Odenkirk brukar motta nomineringar för sin roll, så gillar man bra rollprestationer kan Better Call Saul vara värd att titta på :)
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

måste se klart twin peaks innan premiären. Har bara sett första säsongen :)

Svar: Det är ett bra mål!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype