Veckans serier - v. 8 (del 2)

Klicka här för att läsa del 1, och här för att läsa avsnitts- och säsongsrecension om HTGAWM

New Girl s6 e17 - "Rumspringa"
Den här veckan var New Girl ännu en gång roligt - det förvånar mig inte ens längre. I veckans avsnitt försöker Jess och Schmidt hantera sina nya positioner på sina respektive arbeten men pressen blir alltför stor och påtaglig. Nick försöker muntra upp dem båda genom att ta dem på "Rumspringa" - ett gammalt knep Nick och Schmidt brukade ta till under collegetiden för att skapa ett broderligt band. De åker iväg till den danska byn Solvang och när avsnittet kom till den här punkten började jag skratta rejält. Det var roligt att se hur serien försökte framställa det danska samhället, och att allt stängde så tidigt på eftermiddagen var on point. Hela grejen med Akvavit var väldigt rolig också, och när Schmidt och Nick skrek "dorhandtag" efter att ha blivit inlåsta. Det var on point att avsnittet slutad med Nicks pepptalk till Jess och man bara såg hur kära de är i varandra. Give in, already! 🤗 Jag shippar ju dem, men oftast bara när de inte är ett par, utan de bara trånar efter varandra.  Vi får se hur det blir den här gången (för de lär ju bli tillsammans). 😏

Riverdale s1 e5 - "Chapter Five: Heart of Darkness"
Riverdale levererar ännu ett bra avsnitt. 👍 Avsnittet handlar till stor del om Jasons minnesstund, vilken är i det mest bisarra laget. När man ser hur Cheryls föräldrar behandlar henne inser man att det inte är så konstigt att hon har blivit som hon är. Jag tycker det är bra att det verkar vara tillfällig vapenvila mellan henne och Veronica nu! Det är skönt när man kan få se tonårstjejer få vara sams utan en massa svartsjukedraman och liknande. Veronica är en klok tjej och jag gillar att hon ändå har en viss kemi med Archie fortfarande. Btw så anser jag fortfarande att det är skumt hur lika Jason och Archie är. Det blev extra tydligt nu när mamman tar i Archies hår och påpekar hur lik Jason han är. Har det något att göra med Archies mamma kanske? Var hon släkt med familjen Blossom?

Till sist vill jag nämna hur gulliga Jughead och Betty är tillsammans. ❤️ Det tror jag är något vi alla tycker, inte sant? 😄 Det ska bli spännande och se om de tillsammans lyckas lista ut gåtan med Bettys föräldrar. Jag får fortfarande PLL-vibbar av den här serien alltså! 😱

Btw, har inte Cheryl typ det vackraste håret ni har sett?!

Suits s6 e15 - "Quid Pro Quo"
Jag trodde in i det sista att det skulle skita sig där med James Palmer men Mike och Harvey lyckas leverera som vanligt! Dock med tillägget att Mike som vanligt ställer till saker och ting. Den här gången hade jag lite mer förståelse för honom, eftersom jag som tittare också led så mycket med de där minarbetarna. Harvey försöker ju dock alltid göra vad som är bäst för Mike och det borde Mike ha lärt sig vid det här laget, men han beter sig alltid så uppnosigt mot Harvey. Det är egentligen ofattbart hur mycket Harvey bryr sig om honom, men det är väl det sant brödraskap handlar om. De lyckas ju oftast kicka ass tillsammans! Vill även framföra hur mycket jag gillar Rachel i det här avsnittet, hon är faktiskt en mycket mindre jobbig karaktär nuförtiden.

Det är lite kul att Donna nu har gett sig in i affärsvärlden med Benjamin men det är så hjärtskärande när hon tvingas lyssna till hur oförskämt de två investerarna pratar om henne. Typiska mansgrisar! Jag håller verkligen med henne om att Stu behandlar henne med mycket mer respekt, vilket hon definitivt förtjänar! Håller tummarna för att deras business kommer gå bra! Det här avsnittet kändes som en säsongsavslutning men det kommer faktiskt ett sista avsnitt nästa vecka.

Modern Family s8 e14 - "Heavy is the Head"
Jag förstår verkligen inte varför de anställda på garderobsfirman blir så arga på Claire! Hon har ju för tusan sin födelsedag att fira och kan väl inte hjälpa att Gloria dyker upp för att uppvakta henne med lyxiga saker som hon har köpt för egna pengar. Det hade varit så enkelt att förklara liksom. 😐

Jag tycker så himla synd om Phil som får uppleva en massa motgångar med marken som han håller på att bygga sitt drömprojekt på. 😧 Hoppas det löser sig för honom, han förtjänar att förverkliga sin dröm.

Ibland är Cam och Mitchell jätteroliga att följa men det här är ett sådant avsnitt där de tvärtemot är väldigt tråkiga att titta på. Deras historia ger mig inget i sådana lägen. Håller tummarna för en vändning snart.

Bildkällor/Image sources: IMDB, IMDBIMDB, AV Club

Gillar verkligen PLL känslan i Riverdale! Och familjen Blossom är ju hemska förhindra sin dotter att gå på begravningen sådär, av sin egen tvillingbror! Är så nyfiken på hur det ska gå nu, vill veta varför Kevin dessutom verkar känna den där killen från bion!