Blandat på nyhetsfronten

 
TV-kanalen Lifetime är ju kända för att skapa väldigt fängslande filmer. Det är sedan tidigare klart att det kommer en film om den ökända mordrättegången mot bröderna Lyle och Erik Menendez som anklagades för att ha mördat sina föräldrar i deras hem i Beverly Hills 1989. Det var en oerhört uppmärksammad rättegång och uppmärksamheten riktades mot bröderna främst på grund av hur rika de var men dels också för deras flagranta livsstil. 
 
Nu har Lifetime hittat sina två bröder och det blir inga mindre än Nico Tortorella (Younger) och Myko Olivier (Glee). Jag stör mig väldigt mycket på Nicos karaktär i Younger men när jag googlar bilder på de riktiga bröderna så måste jag säga att castingen ser flawless ut. Det är klart sedan tidigare att pappan kommer att spelas av Benito Martinez och mamman av Courtney Love (wow). Jag dras ju till allt som har ett verkligt ursprung och speciellt rättegångsdraman! 😃
 
 
USA har fått en ny president! Okej, där tog jag i. Det är Netflix-serien The Crown som har hittat presidenten John F. Kennedy, och han ska spelas av ingen annan än Michael C. Hall (Dexter). Oväntat val! Vad tror ni, kommer detta bli bra?
 
Bildkällor: TVLine, IMDB
 
 
Netflix gick häromdagen ut med premiärdatum för 12 av sina originalserier, bland annat OITNB och den nya serien Girlboss (21 april), som är baserad på Nasty Gals Sophia Amoruso. Det blev även klart att streamingjättens nya version av Anne på Grönkulla kommer finnas att streama 12 maj. Jag läste böckerna när jag var liten, så det ser jag fram emot. En annan serie som kommer 28 april är den ni kan kika på här ovanför - komedin Dear White People. Den verkar bra! 😊
 
 

De nya bilderna ovanför är från den kommande 13 Reasons Why (även denna är från Netflix) med Selena Gomez som exekutiv producent. Serien är baserad på boken från 2007, skriven av Jay Asher. Serien kommer handla om en flicka som tar självmord, men dessförinnan ser hon till att spela in 13 band till varje person som hon klandrar för sin depression. Det är ett mycket sorgligt tema men det kan bli en bra serie. 🙂
 
Bildkälla: TVLine
 
 
Det finns en ökänd fejd som har hittat sin väg till FX. Ryan Murphy kommer med en serie med titeln FEUD: Bette and Joan, som handlar om det minst sagt spända förhållandet mellan Joan Crawford och Bette Davis. De två kommer att spelas av Jessica Lange och Susan Sarandon. Nu har vi fått introt till den kommande serien, där bland annat kända serier från Baby Jane visas. Craword och Davis bråkade i verkligheten om en Oscar för filmen - Davis var nominerad, men det var inte Crawford. Spännande det här, tycker jag! 😄


Seriemorsan    •     •   http://seriemorsan.blogg.se

Åh Michael C.Hall som president kan ju bli riktigt intressant. The Crown är dessutom en grym serie!

Svar: The Crown är magnifik! Det kan bli intressant, han känns väldigt annorlunda mot de personer som brukar spela JFK.
seriereflektioner.blogg.se

Katrine Larsson    •     •   http://serieexecutioner.blogg.se/

Boken 13 Reasons Why är en helt okej bok, men tror nog att den gör sig bättre som en tv-serie så får hoppas att jag har rätt.

Svar: Aha, då förstår jag. Vi får väl hoppas på att den är något att se, men jag är ändå tveksam till om jag kommer att kolla!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype