Stor filmlista - hur har det gått?

Inför varje år brukar jag göra en stor lista med filmer jag är intresserad av som har biopremiär under det kommande året. Om jag inte lyckas se filmerna under samma år de släpps brukar jag ändå ha som mål att i sakta mak beta av listorna. Här nedanför är de senaste årens listor. Det är alltså filmer som jag ville se när jag skapade listorna, men av naturliga anledningar är vissa filmer helt enkelt inte så intressanta längre. Till exempel: de filmer från 2015 som jag fortfarande vill se är Avengers, Bridge of Spies och The Martian, men resterande är inte så intressanta längre.
 
 
Filmer från år 2015 som jag vill se
Age of Adaline
Avengers: Age of Ultron
Boyhood
Bridge of Spies
Ex Machina
Jurassic World
Mad Max: Fury Road
Mission: Impossible - Rouge Nation
San Andreas
She's Funny That Way
Straight Outta Compton
The Martian
The Intern
Tomorrowland: A World Beyond
Trainwreck
Vacation (Ett Päron Till Farsa: Nästa Generation)
 
Antal jag har sett: 6
Antal jag inte har sett: 10
 
 
Filmer från 2016 jag vill se
Allegiant
Batman v Superman: Dawn of Justice 
Captain America: Civil War
Deadpool
Despite the Falling Snow
Djungelboken (The Jungle Book)
Doctor Strange
Everybody Wants Some
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Finding Dory
Genius
Ghostbusters III 
How to Be Single 
Independence Day: Återkomsten
Inferno
La La Land
Legenden om Tarzan 
My Big Fat Greek Wedding 2
Nerve
Room 
Sisters 
Snowden 
Spotlight 
Star Wars Anthology: Rogue One 
Steve Jobs 
Suicide Squad
The Big Short
The Boss
The Brothers Grimsby 
The Choice
The Danish Girl
The Hateful Eight
The Light Between Oceans
The Revenant 
Trumbo 
Zoolander 2
Zootopia
 
Antal jag har sett: 17
Antal jag inte har sett: 20
 
Kommentar: Jag la till Genius nu eftersom jag har velat se den och den finns på CMore. Annars tycker jag att det har gått väldigt bra med min 2016-lista, faktiskt! Många av de filmer jag fortfarande inte har sett finns på Viaplay och Netflix just nu, så jag får passa på att ha ett litet filmmarathon nu i mellandagarna kanske.
 
 
Filmer från 2017 (i år) som jag vill se
All the Money in the World
American Made
A Family Man
Baby Driver
Beauty and the Beast
Blade Runner 2049
Call Me By Your Name
Dunkirk
Fun Mom Dinner
Home Again
IT
Kong: Skull Island
Mordet på Orientexpressen
Rebel in the Rye
Spider-Man: Homecoming
Star Wars: The Last Jedi
The Big Sick
The Christmas Train
The Greatest Showman
 
Antal jag har sett: 3
Antal jag inte har sett: 16
 
Kommentar: I år har jag verkligen inte sett mycket film. Det verkar som att jag bara har gått på bio tre ynka gånger, vad jag kan dra mig till minnes. Det beror nog på att jag under större delen av året har varit helt ointresserad av film. Jag vet inte hur det kommer sig, men mitt filmintresse börjar så sakteligen smyga sig tillbaka. Anledningen till att listan är så skral är för att de flesta av filmerna hamnade på listan under den senare halvan av året.
 
 
Kommande filmer under 2018 som jag vill se
Annihilation
Ant-Man and the Wasp
Aquaman (kommer ni ihåg när Vinny spelade Aquaman i serien Entourage?)
Avengers: Infinity War
A Wrinkle in Time
Bohemian Rhapsody
Deadpool 2
Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
Jurassic World: Fallen Kingdom
Mamma Mia! Here We Go Again
Mary Poppins Returns
Mission Impossible 6
Ocean's Eight
Solo: A Star Wars Story
The Commuter
The Nutcracker and the Four Realms
The Spy Who Dumped Me (med Sam Heughan)
 
Bildkällor/Image sources: Amazon, rogerebert, chicagonow, neverendingradicaldude.


Lena    •     •   http://nouw.com/moonshinelullaby

Jag har varit riktigt dålig på att se film i år och på bio kan jag räkna på ena handen måste bli bättre på det!

Svar: Då är vi åtminstone två! Nästa år ska bli bättre! :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype